• Anonym (Julia)

Hur får ni lugnande av läkaren?

Vad kan man säga till läkaren för att få ut lugnande (Benzo). Jag har bett om förnyat recept av mina Stesolid men läkaren vill bara ge Atarax som verkligen inte hjälper ett dugg mot min ångest. Orkar snart inte mer...

Hur gör ni för att få benzo?

• Svar på tråden Hur får ni lugnande av läkaren?
  • Anonym
    Anonym (Julia) skrev 2012-07-18 21:41:39 följande:
    Vad kan man säga till läkaren för att få ut lugnande (Benzo). Jag har bett om förnyat recept av mina Stesolid men läkaren vill bara ge Atarax som verkligen inte hjälper ett dugg mot min ångest. Orkar snart inte mer...

Hur gör ni för att få benzo?

Jag hade en privat läkare,en psykoterapaut..
  • Anonym (JAG)

Gapar och skriker och ringer flera gånger i veckan till psky.

Det har kommit restriktioner om just stesolid, det ska förskrivas med motta. Men min man har ätit det i 28år och då får dom för sig att ge honom atarax  och andra allergimediciner istället. Snacka om att han fick abstinens för det är klart att han är beroende efter alla år.

Han byter läkare i augusti, landstinget säger att dom inte får skriva ut och remitterar honom till privatvård.
    Hoppas han blir bättre bemöt. För jag orkar inte vara med om en avgiftning till.
    Vad jag vet så avgiftar man inte knarkare genom att en dag bara sluta utan hjälp alls. Någon form av plan behövs ju upprättas.  

Så tips är att se om du har någon privat psykiatriker i din stad.  

• Anonym (Simone)

Du ska inte ta benzo, det blir du beroende av. Atarax fungerade inte heller för mig, då skrev läkaren ut telalen (det uttalas så vet inte hur det stavas.) men har du ångest dagligen är en antidepressiv medicin bättre. Ångestdämpande ökar ångesten på lång sikt, om man tar dem ofta. Tänk på att du behöver samtalshjälp också, mediciner dämpar bara symtomen inte orsaken.

• Anonym (jana)
    Anonym (Simone) skrev 2012-07-18 21:55:55 följande:
    Du ska inte ta benzo, det blir du beroende av. Atarax fungerade inte heller för mig, då skrev läkaren ut telalen (det uttalas så vet inte hur det stavas.) men har du ångest dagligen är en antidepressiv medicin bättre. Ångestdämpande ökar ångesten på lång sikt, om man tar dem ofta. Tänk på att du behöver samtalshjälp också, mediciner dämpar bara symtomen inte orsaken.

Vem är du att bestämma vem som behöver benso?

Vid olika typer av ångest som vid t ex GAD finns det ingen dokumenterad effekt av samtalsterapi.

Att äta benso dagligen är inte att rekomendera och det är att förstöra för oss som behöver den vid behov. Själv tar jag Lyrica och får stess utskrivet av en privat psykiater för att klara vardagen.
  • Takex

Jag säger att medicinen är slut, han kollar datorn och ser att det gått en månad och så får jag min Stilnoct. Tar 5 minuter.

Svar på tråden Hur får ni lugnande av läkaren?