• Em75

Dr Brown's nappflaskor.....

...fungerar inte för vår lilla tös! 2 1/2 månad och fått NAN fr första början, hård i magen (har både Mini Fom+laktulos=blir ngt bätttre), krampar och spyr. Använder wideneck flaskan och det känns som att hon har svårt att "sluta tätt" melllan själva dinappen och den stora "bubblan". Man riktigt hör hur maten dunsar ner och knorrar i magen på henne. Har hört så mkt bra om dessa flaskor och vill så gärna att de ska fungera så hon slipper ha ont. Gör jag ngt fel? Håller flaskan fel? Spelar det tex ngn roll hur man sätter i insatsen med hålen på sidorna? Ska hon vara mer sittandes än liggandes i famnen?

Det har blivit en enda ond cirkel med 2-3 timmars krampande och spyor och sedan matdags igen efter 1 timme. Det blir knappt ngn sömn för någon av oss men det värsta är att hon far illa av detta! Någon med erfarenhet av fungerande Dr Brown's flaskor och kan ge ngr tips?

• Svar på tråden Dr Brown's nappflaskor.....
  • Nyförälder

Hej Hej, stackars er!

Vi matar och har matat vår lille son (nu snart 4 månader) med Dr Brown's flaskan. Vi har inte wideneckflaskan utan den smalare modellen. Är du säker på att du har steg 1 nappen. Eller så skall du kanske mata med steg 2 nappen?? Man skall ju byta vid 3 månaders ålder så att maten kommer lite fortare. DU kanske skall prova med den lite smalare flaskan. Vår son vill sitta lite mer än ligga i famnen när han äter, prova det. Det skall inte vara någon luft mellan dinappen och flaskan utan den skall hålllas ganska upprätt. Men måste trycka till insatsen med hål ordentligt. Men det gör ni säkert redan. Vi använder Baby semp och det funkar jättebra, du kanske skall byta matsort Min lille gillar nämligen inte alls Nan.

Lycka till med matningen som i sig är en hel vetenskap.

KRAM

• Autumn

Svarar här också...

Har hört att många barn klarar dom smala flaskorna bättre. Har dom vida själv och det tog ett bra tag innan lillen klarade av dom bra. Han tar in del av "bubblan" i munnen och bearbetar den som när han låg vid bröstet. Jag håller flaskan rätt så plant och han tar mer av bubblan på nedersidan än på ovansidan. Han är motsvarande 4 månader nu, började med denna flaska för ca 2 månader sedan och då kväljde han en del, men det blev bättre efter ett tag.
    Köp en mam ultivent och testa också. Den verkar vara lättare att äta från. Tyvärr så kräktes våran bebis bara upp maten då han åt på den (presis osm han gjorde med dom vanliga flaskorna). För oss har Dr. Browns fungrat bäst.

• dragonlady

Dr Brown´s flaska funkade inte alls för oss. Vi har testat ALLT! (Min man är shop-aholic!)Det som passat oss bäst är Esskas nappar och apotekets flaskor.

• Puck76

vår flicka hade oxå problem med widenecken, fick inte heller grepp om nappen. Bytte till den smala modellen, och nu fungerar det mycket bättre, hon suger jättebra på den smalare nappen. Så testa!!

Svar på tråden Dr Brown's nappflaskor.....