• Queen Of Darkness

Efterlyser erfarenheter av Kaxs vinteroverall!

Alla tre barnen här hemma har kaxs proctecfunktionskläder höst och vår och hitills har jag varit toppennöjd med dessa! Nu undrar jag om deras overaller är lika bra då jag funderar på att prova nytt märke i år. (har tidigare kört på mikkline)

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • Svar på tråden Efterlyser erfarenheter av Kaxs vinteroverall!
  • Liten elak och intelligent

Vår son hade den vintern 10-11 samt som reservoverall senaste vintern. Helt OK. Satt bra och fyllde sin funktion men den kommer inte gå för syskonen att ärva. Tycker kvaliteten skiljer sig ganska mycket mot didriksson som vi annars brukar köpa.

• Queen Of Darkness
    Liten elak och intelligent skrev 2012-07-19 09:16:27 följande:
    Vår son hade den vintern 10-11 samt som reservoverall senaste vintern. Helt OK. Satt bra och fyllde sin funktion men den kommer inte gå för syskonen att ärva. Tycker kvaliteten skiljer sig ganska mycket mot didriksson som vi annars brukar köpa.
    Tack för ditt svar :) MIkkline som jag använt tidigare år har fungerat toppen att ärva och har knappt synts att dom varit använda, så det känns lite tråkigt om overallen inte går att ärva. Visserligen har barnen alltid fått en ny ändå och haft "ärvoverallen" som extraoverall så kanske det inte gör något. det blir nog att jag provar kaxs overaller i år. Dom har ju fått en så oerhört snygg overall som är multifärgad.
  • Bite me

Köpte kax overall förra året, fick då bäst i test. Barnen tyckte om dom och jag tycker kvalitén var bra. Dom var alltid torra och varma Och dom kommer att kunna ärvas helt klart!

Your inner knowing is your only true compass
  • Rainbow Dash

Hade kax förra vintern och den var jättebra. Höll ungen torr hela vintern och ser bra ut. Vi testar att använda den ett år till, ser ut som ny men vet ju ej om funktionen blivit sämre.

• Klangzzan

Hade KAX overall i vintras till dottern & kommer köpa en detta året också, tyckte den va super bra.  Synd bara att den inte kommer i nya färger...
    T.o.m personalen på hennes förskola frågade var jag köpt den, för de tyckte den var så bra.

• Coca cola light
    Queen Of Darkness skrev 2012-07-19 10:51:17 följande:
    Tack för ditt svar :) MIkkline som jag använt tidigare år har fungerat toppen att ärva och har knappt synts att dom varit använda, så det känns lite tråkigt om overallen inte går att ärva. Visserligen har barnen alltid fått en ny ändå och haft "ärvoverallen" som extraoverall så kanske det inte gör något. det blir nog att jag provar kaxs overaller i år. Dom har ju fått en så oerhört snygg overall som är multifärgad.

Både jag och dottern älskar den färgglada i flera färger. Nu hoppas jag bara på en 25% rabattkupong så att jag kan gå och köpa den.
  • Queen Of Darkness
    Coca cola light skrev 2012-07-22 22:50:54 följande:
    Både jag och dottern älskar den färgglada i flera färger. Nu hoppas jag bara på en 25% rabattkupong så att jag kan gå och köpa den.
    Jag har tur och har en syster som jobbar där som köper dom med sin personalrabatt :)
  • Honeyflowers

Äldsta sonen hade KAX i vintras och den var jättebra! Snygga färger, höll torrt. Inget att klaga på!

• Simben

nu får jag nästan lite ångest, köpte en idag, en rosa men tjejen ville ha och tyckte om den flerfärgade men jag gillade inte alls den, tyckte jag fick ont i huvudet av den men tjejen tyckte om den rosa oxå men nu får jag nästan lite ångest över att jag inte lät henne välja helt fritt ,-) har inte haft den tidigare så hoppas ni alla som gillar den har rätt i att den är bra...har kört på reima innan

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Queen Of Darkness
    Simben skrev 2012-08-03 20:43:14 följande:
    nu får jag nästan lite ångest, köpte en idag, en rosa men tjejen ville ha och tyckte om den flerfärgade men jag gillade inte alls den, tyckte jag fick ont i huvudet av den men tjejen tyckte om den rosa oxå men nu får jag nästan lite ångest över att jag inte lät henne välja helt fritt ,-) har inte haft den tidigare så hoppas ni alla som gillar den har rätt i att den är bra...har kört på reima innan
    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!

Haha, ja det är jobbigt med egna viljor Jag visste att mitt mellanbarn skulle vilja ha den rosa så jag bad min syster som jobbar på Kappahl att bara hämta "multifärgade", dom hade inte hängt ut sina i butiken än då. Alla tre "godkände" overallen så då blev det sådana. Mellanbarnet var överlycklig för att det var rosa på den Jag hoppas oxå jag kommer vara nöjd med dessa, dom var ju så fina :P
  • Mellanmjölkens land

Håller med om att den flerfärgade var jättefin. Håller nu tummarna för att den funkar bra i vinter! Vi hade en bebisoverall från Kappahl förra vintern men kraven på den var inte direkt lika stora

Funderingen nu är om man behöver köpa en till overall (billig/begagnad) att ha som reserv eller om det räcker med en + jacka och byxor

• ploten

Vi köpte Kaxs till våra två barn förra vintern. Barnen var då 2 och 4 år. 2-åringens overall ser knappt använd ut. 4-åringens är bara att slänga, höll inte ens hela säsongen. Mot slutet hade den långa revor på benen, även rakt igenom de förstärkta knäna, vilket gjorde att han blev dyngsur rakt igenom, så det blev tidig övergång till vanliga överdragsbyxor för hans del. Tyckte också att den hade väldigt konstig passform. Jättelånga ben som korvade sig (särskilt på 2-åringen) men det var nästan så att den stramade i grenen, så det gick inte att gå ner en storlek för att få kortare ben på den, för då skulle den inte ha räckt till på överkroppen.

• MissisTessis
    ploten skrev 2012-08-08 20:32:52 följande:
    Vi köpte Kaxs till våra två barn förra vintern. Barnen var då 2 och 4 år. 2-åringens overall ser knappt använd ut. 4-åringens är bara att slänga, höll inte ens hela säsongen. Mot slutet hade den långa revor på benen, även rakt igenom de förstärkta knäna, vilket gjorde att han blev dyngsur rakt igenom, så det blev tidig övergång till vanliga överdragsbyxor för hans del. Tyckte också att den hade väldigt konstig passform. Jättelånga ben som korvade sig (särskilt på 2-åringen) men det var nästan så att den stramade i grenen, så det gick inte att gå ner en storlek för att få kortare ben på den, för då skulle den inte ha räckt till på överkroppen.

Stora revor där det är förstärkt?? Undrar ju nästan vad ditt barn gjort för

Att det skall bli så.. Inte så konstigt att läcker in om materialet går sönder...

Jag köpte både skalbyxa och overall till min dotter 3 år, är super nöjd! Skalbyxan kan hon sitta i vattenpölar med utan att de läcker in! Overallen sitter bra, är mjuk, vattentålig! Så var och köpte en ny till denna säsongen med! Super nöjd!

Men alla är olika och är nöjd med olika saker :)
  • Maisie
    ploten skrev 2012-08-08 20:32:52 följande:
    Vi hade en Didriksson som hade passat din 2-åring perfekt. Lång kropp och korta ben. När dottern satt i vagnen så var overallbenen halvvägs upp på hennes ben för vagnens grenband drog upp grenen från knäna. Det såg för roligt ut när grenen satt i knävecken men så opraktiskt att vi använde en annan overall.

Nu ska hon ha en pomp-de-lux overall köpt på rea i våras men annars hade det blivit en kaxs.

• cloudberry79

Min fyraåring hade en förra vintern som ser nästan oanvänd ut, fast den använts dagligen i nästan sex månader. Vi bor i översta Lappland och han varken frös eller blev blöt. Riktigt kalla dagar hade han ullunderställ och fleecekläder under.

Sur, grinig och på smällen.
  • FruSen
    Queen Of Darkness skrev 2012-07-19 08:33:07 följande:
    Alla tre barnen här hemma har kaxs proctecfunktionskläder höst och vår och hitills har jag varit toppennöjd med dessa! Nu undrar jag om deras overaller är lika bra då jag funderar på att prova nytt märke i år. (har tidigare kört på mikkline)
    Jag har haft Kaxs overall till dottern alla år (hon är 3½) och har varit kanonnöjd med den!!
    Den hon hade i fjol ser ut som ny, inte ens nött trots att hon hade den från oktober till april! Bor i norrbotten så här har det varit både iskallt och slask och overallen har varit varm och torr!  
  • ploten
    MissisTessis skrev 2012-08-12 23:02:34 följande:

Stora revor där det är förstärkt?? Undrar ju nästan vad ditt barn gjort för
    Att det skall bli så.. Inte så konstigt att läcker in om materialet går sönder...

Jag köpte både skalbyxa och overall till min dotter 3 år, är super nöjd! Skalbyxan kan hon sitta i vattenpölar med utan att de läcker in! Overallen sitter bra, är mjuk, vattentålig! Så var och köpte en ny till denna säsongen med! Super nöjd!

Men alla är olika och är nöjd med olika saker :)

Han är ett aktivt barn som leker som en 4-åring gör. Ute varje dag på dagis och efter dagis. Sen var ju vintern inte den bästa förra året, så det var mycket slask där sand och grus kom fram, vilket ju sliter lite extra. Bättre med mycket snö, som blir mjukare mot käderna. Didrikson-overallen han hade året innan såg likadan ut den, om inte ännu värre (och då var det ändå en bra vinter med mycket snö). Vet inte vad vi kan hitta i år som eventuellt kan hålla. Blir knappast Kaxs eller Didrikson i alla fall.
  • Mor till Ella

Jag hade kaxs till minsta dottern förra året hon hade prcis lärt sig gå då. Overallen ser helt ny ut fast att hon kröp mycket med den.
    Vi bor ju i skåne.
    Jag har köpt kaxs overaller till min 2½ åring och 3½ åring i år.

Men jag håller med om att den kan strama lite i grenen och att benen är rätt långa. Men i början använder jag resåret i midjan och spänner in det, då gör det inget om den är lite stor i början av vintern.

• Maisie
    Mor till Ella skrev 2012-08-18 23:02:13 följande:
    Men jag håller med om att den kan strama lite i grenen och att benen är rätt långa. Men i början använder jag resåret i midjan och spänner in det, då gör det inget om den är lite stor i början av vintern.
    Det där beror ju helt på hur ditt barn är byggt. Min långbenta dotters Didrikson (st 90) hade grenen vid knäna och det var inte bara fult utan även otroligt opraktiskt för byxbenen stannade inte nere trots gummibanden undertill så vi använde en väldigt begagnad Reima (st 80) i stället. Som tur var så var det en mild vinter så hon frös inte.

Kaxs overallerna som barnen på mitt jobb hade fungerade alldeles utmärkt. 
Svar på tråden Efterlyser erfarenheter av Kaxs vinteroverall!