Varför glor han på alla andra tjejer??
Hej,
Behöver råd och hjälp.
Jag blir så ledsen när min kille tittar på andra tjejer att jag får ont i kroppen.
Han tittar ofta och länge på varje snygg tjej som går förbi, sitter på bussen, står framför etc.... och jag känner bara, men hallåååå? Jag går precis bredvid dig!
Hur kan man ens med att titta så efterlängtat på andra människor när ens partner går bredvid?
Självklart tittar jag också på snygga män, men det finns ändå en skillnad på hur man gör det. Det är inte så att han sneglar en gång utan verkligen tittar på tjejer flera gånger om, upp och ner och lääänge.
Jag har påpekat ett antal ggr att jag tycker det känns jättetaskigt att göra så och jag har försökt förklara hur det får mig att känna. Vilket är att jag är jätteful såklart.
Jag är också helt medveten om att alla killar och tjejer tittar på andra människor, även om man har en partner, det är inte det jag blir arg över. Jag blir arg över att trots att jag upprepade gånger har förklarat hur jag känner och bett honom att kanske inte göra det jäkla uppenbart så fortsätter han.
För han gör det sjukt uppenbart. Det är väldigt svårt att tänka bort det när jag väl har sett hur han glor.
Ärligt talat så tror jag det bottnar i att jag inte litar på honom. Och jag är helt handfallen i hur jag ska göra för att arbeta bort dessa känslor och kunna lita på att han faktiskt bara tittar och inte agerar på det.
Han har ljugit för mig förut, har aldrig varit otrogen men har umgåtts i smyg med ett ex utan att säga det. Även sagt att han INTE skulle träffa henne igen för att sedan göra det, och ljuga om det.
Fan, jag blir arg bara jag tänker på det.
Vi har varit tillsammans i 5 och ett halvt år, klart som fan det inte är lika kul längre. Men samtidigt har jag ingen lust att gå runt och känna mig otillräcklig för att han tittar på alla andra.
Men tror ni att problemet ligger hos mig, att jag överanalyserar hans tittande på andra tjejer eller kan det vara så att han faktiskt spanar på andra för att han söker, inte bara för att han "är man" och tittar på tuttar och rumpor?
Vad ska jag göra? Ta upp det igen eller försöka ignorera att han tittar på allt som rör sig?
Killar såväl som tjejer får gärna komma med förslag på hur jag ska hantera det här.