• lilly85

Så jäkla arg på Nelly.com

Kanske helt fel forum men visste inte vart jag skulle lägga tråden.

Den 28/6 beställde jag varor på Nelly.com (en jacka och ett armband) och den 30/6 fick jag ett meddelande om att mina varor var plockade och påväg hem till mig med en leveranstid på ca 2-6 dagar. En vecka senare såg jag att jackan jag beställt var nersatt så jag beställde den igen och tänkte att jag kunde skicka tillbaka den i första beställningen. Även här får jag en bekräftelse på att min vara packats och är på väg med posten.

Leveransen dröjde och efter en vecka kontaktade jag kundtjänst som sa att det kunde ta 2 veckor för posten att få ut alla varor. Den 18/7 fick jag ett meddelande om att mina varor var restnoterade! Hur fasen kan dom då skriva ett meddelande om att mina varor packats och överlämnats till posten, om dom inte ens fanns på lager?? Och hur kan samma vara finnas kvar över en vecka efter att jag beställt den med ett lägre pris dessutom? Kollar dom inte lagret innan dom sänker varorna.

Men det är inte slut här .. Jag har dessutom helt plötsligt fått ett annat order nr på första orden än det jag fick i min bekräftelse? Jag har försökt få kontakt med kundtjänst men det är när på omöjligt och när jag väl fick ett "svar" så sa man bara att dom flyttar sitt lager men det ger ju inte svar på mina frågor om hur dom kan skicka leveransbekräftelse utan att ha packat orden eller varför mitt order nr helt plötsligt inte stämmer?

Ingen här inne som råkar jobba på Nelly?? Skrikandes  

• Svar på tråden Så jäkla arg på Nelly.com
  • Cherry Cupcake

såg en till tråd med negtivt om nelly för 5 minuter sen, läste dock inte men det vekar ju som att man ska hålla sig borta från dem.

• mrsStatham
    Cherry Cupcake skrev 2012-07-20 20:39:25 följande:
    såg en till tråd med negtivt om nelly för 5 minuter sen, läste dock inte men det vekar ju som att man ska hålla sig borta från dem.
    Inte en tråd skapad av samma ts??
    Bara två saker är oändliga
  • Cherry Cupcake
    mrsStatham skrev 2012-07-20 20:42:36 följande:
    Inte en tråd skapad av samma ts??
    minns ej vad den trådstartaren hette, men det känns väl lite ologiskt att man skapar 2 trådar om samma sak.
  • hon mot strömmen
    lilly85 skrev 2012-07-19 14:22:41 följande:
    Leveransen dröjde och efter en vecka kontaktade jag kundtjänst som sa att det kunde ta 2 veckor för posten att få ut alla varor.
    Kan tala om för dig att detta är rent skitsnack från deras sida. Posten har inte alls två veckor på sig att få ut alla varor, från det att varorna lämnar tex tar det 2-3 dagar, beroende på i landet du bor, tills dess att de är hos ditt ombud. Men har du beställt hemkörning kan de ta längre tid.

• SkitArgFluga

Hon mot strömmen: Stäng din stora trut om du inte vet hur det fungerar!

• hon mot strömmen
    SkitArgFluga skrev 2012-07-21 18:58:14 följande:
    Hon mot strömmen: Stäng din stora trut om du inte vet hur det fungerar!
    Var fan fick du luft ifrån?
    Vet mycket väl vad jag pratar om, mer än du i alla fall!!!
  • SkitArgFluga

Egen syrgastub i röven? Vad fan tror du? Posten och deras leveranser är helt åt helvete! I vintras tog det TIO jävla dagar för dom att registrera upphämtning av paket. Jag vet precis vad jag pratar om, så stäng du ditt fågelbo du har där. Och för att svara på TS, dom har flyttat ett lager på 1,3 miljoner artiklar och posten strular med upphämtning, avhämtning etc. Inte ens återbetalning av postförskott fungerar, varav ansvaret ligger hos posten när returen är gjord.

• hon mot strömmen
    SkitArgFluga skrev 2012-07-21 19:42:34 följande:
    Egen syrgastub i röven? Vad fan tror du? Posten och deras leveranser är helt åt helvete! I vintras tog det TIO jävla dagar för dom att registrera upphämtning av paket. Jag vet precis vad jag pratar om, så stäng du ditt fågelbo du har där. Och för att svara på TS, dom har flyttat ett lager på 1,3 miljoner artiklar och posten strular med upphämtning, avhämtning etc. Inte ens återbetalning av postförskott fungerar, varav ansvaret ligger hos posten när returen är gjord.
    Återbetalning av postförskott har posten ingenting med att göra då beloppet går oavkortat in på tex nellys konto utan omvägar, så där ligger problemet hos nelly inte posten. Hur vet du att nelly skickar pakten samma dag som de är packade och klara för leverans? 

Så kasta inte skit på transportören förrän du vet hur det fungerar hos leverantören angående packning av ordrar samt skickas iväg.

Oftast så är det avsändaren som strular när paket inte kommer i väg i tid.

• SkitArgFluga

Jag jobbade på Nelly.com till maj månad, så därför vet jag hur deras hantering av ordrar, paket, returer och allt fungerar.

Och jobbar på posten nu och har gjort innan jag jobbade på Nelly, så det vet jag också hur det fungerar.

Därför kan jag kasta skit på transportören. När Nelly tar emot en order, det vill säga. Det printas 3 gånger om dagen ungefär. Det finns plockare som plockar artiklar, det finns människor som packar artiklar. Ibland stod det färdiga burar/pnl som skulle hämtas av posten, alternativt andra företag, och det kunde dröja innan dom hämtades.

Flertalet gånger "försvann" paketen genom posten, men återkom 1 år senare, det var dock inte så vanligt, men det hände. Oftast berodde alla förseningar på posten, tragiskt men sant. Säger inte att allt beror på posten, men i 8 fall av 10. Och just nu är det fullt strul efter flytt, samt att posthantering strular. Ja, jag har full insyn i kundtjänst och lager.

Och hur kan du påstå att en ÅTERBETALNING går tillbaka till Nelly? Är du dum på riktigt? Ska ta ett enkelt exempel för dig. Om Pelle beställer ett par tofflor för 100kr på PF, han hämtar ut sina tofflor, men kommer på att han inte alls vill ha tofflorna. Han returnerar då tofflorna till Nelly. Lisa som jobbar på returavdelningen mottager Pelles retur, hon gör önskvärd "returkod" på Pelles faktura och väljer att återbetala Pelle pengarna (om han angett/tidigare angett sitt kontonummer), eller så väljer Lisa att ge Pelle tillgodo (pengar han kan använda vid nästa inköp). När detta är gjort från Lisa, så sitter Stefan på ekonomi och kollar så att beloppet stämmer med varan och att inte Lisa sätter in pengarna på sitt eget konto. Stefan trycker på "godkänn", sen återgår pengarna till förvalt. Med detta vill jag säga, så fort en retur är gjord finns det inga pengar hos Nelly.

Så ta tillbaka det där du påstår illfort! En ÅTERBETALNING kan aldrig gå tillbaka till företaget! Återbetalning betyder att det återbetalas och mellan raderna, till kunden givetvis!

• mrsStatham
    Cherry Cupcake skrev 2012-07-21 18:21:50 följande:
    minns ej vad den trådstartaren hette, men det känns väl lite ologiskt att man skapar 2 trådar om samma sak.
    En Copypastead trådstart ligger under irritation och är gjort typ 3min efter den här...
    Bara två saker är oändliga
  • Cherry Cupcake
    mrsStatham skrev 2012-07-21 21:57:46 följande:
    En Copypastead trådstart ligger under irritation och är gjort typ 3min efter den här...

aha :)
  • lilly85

SkitArgFluga: Men hur Nelly skicka ett meddelande till mig om att varorna är plockade och påväg hem till mig om dom inte ens fanns på laget från början? Kan ju inte vara en tillfällighet att detta hände mig två ggr på raken?

Svar på tråden Så jäkla arg på Nelly.com