• lilly85

    Jäkla Nelly.com

    Kanske helt fel forum men visste inte vart jag skulle lägga tråden.
    Den 28/6 beställde jag varor på Nelly.com (en jacka och ett armband) och den 30/6 fick jag ett meddelande om att mina varor var plockade och påväg hem till mig med en leveranstid på ca 2-6 dagar. En vecka senare såg jag att jackan jag beställt var nersatt så jag beställde den igen och tänkte att jag kunde skicka tillbaka den i första beställningen. Även här får jag en bekräftelse på att min vara packats och är på väg med posten.
    Leveransen dröjde och efter en vecka kontaktade jag kundtjänst som sa att det kunde ta 2 veckor för posten att få ut alla varor. Den 18/7 fick jag ett meddelande om att mina varor var restnoterade! Hur fasen kan dom då skriva ett meddelande om att mina varor packats och överlämnats till posten, om dom inte ens fanns på lager?? Och hur kan samma vara finnas kvar över en vecka efter att jag beställt den med ett lägre pris dessutom? Kollar dom inte lagret innan dom sänker varorna.
    Men det är inte slut här .. Jag har dessutom helt plötsligt fått ett annat order nr på första orden än det jag fick i min bekräftelse? Jag har försökt få kontakt med kundtjänst men det är när på omöjligt och när jag väl fick ett "svar" så sa man bara att dom flyttar sitt lager men det ger ju inte svar på mina frågor om hur dom kan skicka leveransbekräftelse utan att ha packat orden eller varför mitt order nr helt plötsligt inte stämmer?
    Ingen här inne som råkar jobba på Nelly?? Skrikandes  

  • Svar på tråden Jäkla Nelly.com
  • Sunshine808

    Min sambo jobbar med deras system och säger att det är troligtvis är pga deras lagerförflyttning isåfall och inte med systemet. Dock har jag hört andra också ha problem med nelly, de verkar inte ha någon vidare av kundtjänst.

  • mrsStatham

    Jag är övertygad om att de anställer folk från Samhall till deras kundtjänst.


    Bara två saker är oändliga
  • PumpkinQueen

    Jag tror att det beror på att det bara är sommarvikarier som jobbar på Nelly just nu. Så någon har säkert gjort fel.

    Vad de har för ursäkt resten av året vet jag inte...

  • lilly85

    Nja lagerflytten kan ju inte ha med bekräftelsemeddelandet att mina varor är på gång då ingen plockat dom ens? Nej jag tänker då inte beställa därifrån igen! Kan ju inte ens annullera min order!

  • lilly85

    Och isf har samma sommarvikarie haft hand om båda mina beställningar .. Otur

  • PumpkinQueen
    lilly85 skrev 2012-07-19 20:50:08 följande:
    Och isf har samma sommarvikarie haft hand om båda mina beställningar .. Otur
    Jag är inte säker, men det kan vara så att det finns fler än EN inkompetent person som jobbar på det där företaget.
  • LiveHappy

    Jag har beställt därifrån många gånger och det har aldrig strulat. Säkert en massa sommarjobbare nu bara ts. Gjorde en beställning igår, får väll se om den kommer fram då.

  • lilly85

    Skrev ytterligare ett meddelande till kundservice (typ sjätte-sjunde gången) och bad att få svar på mina frågor den hör gången. Fick svaret att dom ber så hemskt mycket om ursäkt och att min order annullerats. Så ja, något svar har dom uppenbarligen inte att ge ..

  • MaryArden

    Men då, jag som funderar på att lägga en beställning där, verkar inte som en bra ide. 

    Hur slutade det, fick du ingen jacka alls? 

  • lilly85

    Nepp ingen jacka! Man ska nog vänta med all beställa tills ordinarie personal är tillbaka från semestern. Dom skyller på lagerflytten men att jag fått leveransbekräftelse utan att orden ens packats, att varor sänks utan att dom finns och att jag fått ett helt annat ordernummer kan ju inte ha med flytten att göra ..

  • MaryArden
    lilly85 skrev 2012-07-24 22:02:26 följande:
    Nepp ingen jacka! Man ska nog vänta med all beställa tills ordinarie personal är tillbaka från semestern. Dom skyller på lagerflytten men att jag fått leveransbekräftelse utan att orden ens packats, att varor sänks utan att dom finns och att jag fått ett helt annat ordernummer kan ju inte ha med flytten att göra ..
    Urk. 

    Tack för varningen, jag hoppar över att beställa från Nelly.  
Svar på tråden Jäkla Nelly.com