• Jannica

Bihåleinflammation, trots antibiotika

Har bihåleinflammtion och har nästan ätit upp min kur på 10 dagar, 1 dag kvar men det släpper inte, utan blivit värre, Vad finns de för typ av alvedon liknande som kan dämpa smärtan i ansiktet? 

Hela tandraderna på vänster sida värker, plus ett jäkla tryck under ögat, Ingen feber däremot men vill bara bli pigg..  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 15:01
    Med kur menar jag antibiotika. Ery.max

• Svar på tråden Bihåleinflammation, trots antibiotika
  • Sixxty

Om det är värre ska du nog ta ny kontakt med vårdcentralen.

• Majsan70

Diklofenak med alvedon brukar hjälpa. Nässpray både vanlig och kortison. Men ibland går det inte över ändå o då kan de behöva knacka hål.
    Krya på dig!

• IsDimma

Du behöver säkert annan antibiotika, jag blir inte frisk av den dom brukar vilja att man provar först. Och be om panocod utskrivet för värken! Den har nästan räddat livet på mig när jag får mina bihåleinflammationer det känns så iaf även om det inte är riktigt sant.

• Jannica

Ja, jag får söka i morgon om jag inte blivit ngt bättre, testar med Diklofenak och alvedon över natten. 

Tack för svaren  Glad

• Jesper f

Sinuit kan vara otrolgit segt att bli av med. Snitttiden för en sinuit har dom senaste 10 åren ökat till drygt 2,5 vecka, mot tidigare 10 dagar. Och det säger något om bakterierna som orsakar sinuiten. Dom är starkare. Och tyvärr också mer benägna att vara ressistenta. Du ska absolut gå till doktorn igen, och be att dom gör bakterieodling, så dom byter PC, ( Doxyferm skulle jag nog själv säga är betydligt lämpligare pc. Exy-Max använder man mer mot halsen. Förmodar nu att du inte tål vanlig PC ) men också att få cortison nässprej, samt avsvällande tabletter, ska du se att du snart får ordning på det. Hemskt att må sådär =/

Svar på tråden Bihåleinflammation, trots antibiotika