• Anonym (Galen)

Nervryckningar ögat

Hej! Blir snart galen! Haft nervryckningar i övre ögonblicket och nu har det börjat rycka smått smått i huden under ögat! Vad beror detta på?! Har haft såhär i långa perioder innan, men nu är jag trött på det!! Nybliven förälder med dålig sömn. Totalt 4 timmar dygn ungefär.. Oroar mig lätt och äter i dricker väl ganska dåligt. Antar att det hör ihop med det. Men finns det fler anledningar till detta fenomen?

• Svar på tråden Nervryckningar ögat
  • Anonym

Nope...alltid fått höra att det är det du redan skriver...stressrelaterat..

been there....

• Maryam88

Jag får också de så när jag är stressad. Tror bara de har med de att göra.

• Anonym (Galen)

Har det sjukt länge. Till och från i det övre ögonblicket säkert 3 mån. Undre 2 dagar... Läser man här kan det ju vara allt från stress till MS....:S

• Maryam88

Jag hade e i nästan 8 månader lite till och från. Hela mitt liv la i ett extremt högt tempo och det va väl de ända symptom på stress jag fick. Började i ena ögat och efter nån månad hade jag på båda ögonen växlande uppe och nere.. Försök varva ner och kanske låta någon annan ta bebisen en stund så du kan andas och slappna av nån timmes tid.

• Anonym (Moi)

Jag hade också så i flera månader.  Jag var väldigt stressad, utav många olika anledningar, och höll på att bli utbränd. Efter kort neurologisk undersökning så blev domen att det beror på stress och det gav med sig efter sjukskrivning samt sjukgymnast för andra kroppsliga symtom.

• Anonym (StressJess)

Så hade jag det under en period då jag hade ett jättestressigt caféjobb som höll på att ta knäcken på mig. Det gick över när jag slutade där men jag minns vad enormt irriterande det var att inte ha kontroll över sin egen kropp!

• taquine

Tycker det låter som du har tics, också haft när jag är stressad eller trött. Googla på tics, kanske något du känner igen. Lycka till

Bryt inte ensam Bryt ihop
  • HejAlice

Vart sitter ögonblicket? :) du menar väl ögonlocket? :)

• Anonym
    Anonym (Galen) skrev 2012-07-19 20:58:33 följande:
    Hej! Blir snart galen! Haft nervryckningar i övre ögonblicket och nu har det börjat rycka smått smått i huden under ögat! Vad beror detta på?! Har haft såhär i långa perioder innan, men nu är jag trött på det!! Nybliven förälder med dålig sömn. Totalt 4 timmar dygn ungefär.. Oroar mig lätt och äter i dricker väl ganska dåligt. Antar att det hör ihop med det. Men finns det fler anledningar till detta fenomen?
    Det är tyvärr stress. Hade också så med min bebis, dålig sömn mm. Det försvinner när det lugnar ner sig.
  • Anonym (Galen)

Men i det undre rycker det konstant, kan rycka oavbrutet en timme, för att sen sluta en stund. Sen börja igen. I det övre rycker det ju bara till d och då...

Svar på tråden Nervryckningar ögat