• Anonym (Orolig mamma)

Har min dotter leukemi ?

Hej jag behöver verkligen råd ang min dotters besvär. Min dotter är 6 år och hon klagar alltid speciellt när hon är trött att hon har ont runt knäskålen. Sen har hon fått några blåmärke som kommer och går i ryggen. Jag frågar henne kommer du ihåg vad du har slagit dig, hon minns inte 😔. När hon var hon BVC störerskan sist tyckte hon att min dotter planade ner i vikt. Jag tyckte det va jätte konstigt men sen fick vi gå till läkaren och hon tyckte att det var lite onödigt att vi skulle behöva träffa läkaren för det va absolut inte mycket hon hade rasat ner i vikt jätte lite alltså enligt läkaren. Men då hade hon inte dessa blåmärken, tänkte aldrig på annars kunde jag ha frågat läkaren då. Nu har hon börjar klaga att hon har ont i knäskålen benen alltså. Hon är frisk annars pigg glad inte trött leker gärna. Är så rädd vad det kan vara, jag googlade och när jag läste om symtom för leukemi hos barn blev jag livrädd. Jag är så rädd att förlora min älskade dotter. Jag är kanske nojig jag vet ni får tycka vad ni vill, jag förlorade min dotter i magen i v 39 förra året så tanken att förlora ett barn till hör mig GALEN ÄR SÅ RÄDD behöver lugna ner mig. Imorgon ska jag ringa läkaren hoppas jag får komma in och dem får ta en titt eller kanske lämna ett blodprov. Någon som är i samma situation eller kan lugna ner mig 😥😥

• Svar på tråden Har min dotter leukemi ?
  • izgo

Tyvärr inte.

Men jag vill ändå ge dig en stoooor kram!

• Anonym (Orolig mamma)
    izgo skrev 2012-07-19 23:57:54 följande:
    Tyvärr inte. Men jag vill ändå ge dig en stoooor kram!

Tack snälla du behöver verkligen det, är så rädd att jag gråter ihjäl mig. Rädslan att förlora ett flicka till tär i hjärtat på mig 😰😰
  • izgo

Kan tänka mig det, lätt för mig att säga, men kan du inte försöka tänka på annat? :/

• Lajkie

Hoppas du får en tid snabbt, jag tror inte det är någon fara, men för din oros skull.

Håller tummar och tår för er.

Kram!!!

• Anonym (nej)

Tror inte att det är så men vet ingenting egentligen. Min dotter får också blåmärken lite överallt men jag tror det "hör till åldern" De är ju inte lugna och sansade direkt.

Att hon är pigg tror jag helt klart är ett friskhetstecken, leukemi är väl en trött sjukdom då den ger sig på blodet? Har som sagt ingen riktig kunskap utan har bara läst skönlitteratur och där är de leukemidrabbade alltid jättetrötta.

Lycka till!

• Súdamerika

Det tror jag verkligen inte. Det kan vara en miljon olika sjukdomar som visar sig på det sättet. Inget att oroa sig för. Men lämna blodprov. Leukemi är hyfsat behandlingsbart fö. Ha de bra.

Förlovad till min Jaded och hennes byst! :D :D
  • Sunshine808

Barn kan få ont i olika delar av kroppen när de tex växer. Sen hur kan vi veta om det är leukemi? Jag vill inte kalla dig hypokondriker ifall det verkligen är något men det bästa vore att gå till läkaren för vi kan inte svara på det

• Anonym (Orolig mamma)

Tack för att ni vissar omtanke, jag ringde och prata med en ssk och nu kommer min BVC ssk ringa till mig. Hon tyckte att jag gjorde helt rätt att jag ringde och att det är viktigt att vi tar våra barns oro på allvar. Hoppas vi kan komma in så får dem undersöka henne. Måste påpeka ang hypokondri i det här fallet är jag glad om JAG ÄR EN hypkondrIker för det går att bota. Jag är absolut inte nojig person det vet jag. Men när man har en trauma bakom sig är det inte lätt, när jag förlorade min dotter förra året blev jag illa behandlad av vården 😥 jag tyckte att min dotter i magen rörde sig inte så mycket. Jag påpekade detta till min BM hon tyckte jag överdrev för det stämde inte. Dem lyssnade på hjärtat sen var allt bra. Jag kunde ändå inte låta bli jag KÄNDE ATT NÅGOT STÄMDE INTE jag sa åter igen till min BM at detta är inte normalt, men åter igen hon ignonerade mig totalt hon sa att jag var en hypokondriker. Jag blev så arg på henne åkte till förlossningen jag brättade min oro, sen fick jag en underbar barnmorska som tog emot mig. Fick komma in dem försökte hitta hjärtljud men NOPP INGA HJÄRTLJUD. Barnmorskan som trodde att jag led av hypokondri medan min dotter låg död i magen. Sens dess litar jag på mig, i det här fallet önskar jag av hela mitt hjärta att jag lider av hypokondri då vet jag säkert att min älskade dotter mår bra .

• Anonym (ang leukemi)

Min pappa hade leukemi, han hade innan det upptäcktes upprepade infektioner med väldigt hög feber, eftersom hans immunförsvar var så försvagat. Bara man tryckte till på hans arm tex. så kom ett enormt blåmärke direkt.

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (ang leukemi) skrev 2012-07-20 10:43:25 följande:
    Min pappa hade leukemi, han hade innan det upptäcktes upprepade infektioner med väldigt hög feber, eftersom hans immunförsvar var så försvagat. Bara man tryckte till på hans arm tex. så kom ett enormt blåmärke direkt.

Tack så mycket det underlättar min oro, men ssk tyckte att det är bra om dem tar och undersöker henne.
  • Hampusmatte

Det finns massor av sjukdomar som stämmer in på din beskrivning och jag tror att du tar en av de värsta bara för att.
    Jag förstår din oro till fullo men du tror inte att du själv skulle behöva prata med någon?

Att förlora ett barn är en tragedi och får man inte hjälp att bearbeta sorgen på rätt sätt så är det lätt att hamna i en ond spiral. Man kommer att bli överbeskyddande mot de barn som fortfarande är i livet och det kan slå fel på många sätt. Både du och din dotter sliter då ont på många plan.

Som sagt,låt en läkare titta på din dotter så får du lugn och ro. Men se även till att själv få hjälp med din oro.

Stora styrkekramar!      

• Anonym (Orolig mamma)
    Hampusmatte skrev 2012-07-20 11:54:46 följande:
    Det finns massor av sjukdomar som stämmer in på din beskrivning och jag tror att du tar en av de värsta bara för att. Jag förstår din oro till fullo men du tror inte att du själv skulle behöva prata med någon? Att förlora ett barn är en tragedi och får man inte hjälp att bearbeta sorgen på rätt sätt så är det lätt att hamna i en ond spiral. Man kommer att bli överbeskyddande mot de barn som fortfarande är i livet och det kan slå fel på många sätt. Både du och din dotter sliter då ont på många plan. Som sagt,låt en läkare titta på din dotter så får du lugn och ro. Men se även till att själv få hjälp med din oro. Stora styrkekramar!      

Så snäll du är tack så mycket, jag går till en psykolog och pratar och det har hjälpt mig mycket. Varje dag som går känner jag mig stolt och som min psykolog säger att det är helt normalt att känna så efter det hg har upplevet. Men du har helt rätt man ska inte ta det värsta innan man ens vet vad det är. Men rädslan att förlora någon igen sitter ju i halsen på en. Tack en gång det betyder mycket det ni skriver 🌺🌹
  • Hampusmatte
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-07-20 12:20:22 följande:

Så snäll du är tack så mycket, jag går till en psykolog och pratar och det har hjälpt mig mycket. Varje dag som går känner jag mig stolt och som min psykolog säger att det är helt normalt att känna så efter det hg har upplevet. Men du har helt rätt man ska inte ta det värsta innan man ens vet vad det är. Men rädslan att förlora någon igen sitter ju i halsen på en. Tack en gång det betyder mycket det ni skriver

Vad bra att du träffar någon regelbundet!

Ingen kan någonsin ta sorgen ifrån dig men det finns lindring. Jag har inte råkat ut för detta själv och jag kan bara tänka mig in i din sits.

Din rädsla kan inte heller någon annan ta ifrån dig men det finns  bra hjälp att få så den kan minskas drastiskt. 

Det som hände påverkar naturligtvis hela familjen,så även er dotter. Hon mår säkert inte heller bra och jag hoppas att ni kan hitta en ljusning inom snar framtid.

• Anonym (Orolig mamma)
    Hampusmatte skrev 2012-07-20 13:34:34 följande:
    Vad bra att du träffar någon regelbundet! Ingen kan någonsin ta sorgen ifrån dig men det finns lindring. Jag har inte råkat ut för detta själv och jag kan bara tänka mig in i din sits. Din rädsla kan inte heller någon annan ta ifrån dig men det finns  bra hjälp att få så den kan minskas drastiskt.  Det som hände påverkar naturligtvis hela familjen,så även er dotter. Hon mår säkert inte heller bra och jag hoppas att ni kan hitta en ljusning inom snar framtid.         

Tack snälla du det värmer mig 🌹🌹 BVC ssk ringde hon tyckte inte det var något farligt eftersom hon är frisk i övrigt. Ska dit på torsdag dem kommer ta tester för säkerts skull. Dem tyckte att det va jätte bra jag ringde som man ska man alltid vara ett steg före sa hon. Kändes skönt att höra nu kan jag andas lite tack en gång 💚💜
  • Anonym (Orolig mamma)

Jag menade som mamma ska man vara ett steg före sa hon jäkla iPhone

• Hampusmatte
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-07-20 14:12:59 följande:
    Jag menade som mamma ska man vara ett steg före sa hon jäkla iPhone

Det finns som sagt många orsaker till att din dotter uppvisar dessa "poblem".

En 6 åring sitter sällan stilla och ibland så händer det att dom får blåmärken av bara farten utan att dom vet om att dom slagit sig. När min yngsta son var i den åldern så kunder han komma hem och se ut att ha varit med i ett världskrig. Blåslagen utan att ha tänkt på att han trillade av cykeln. Blåmärken för att han suttit på knäna och spelat kulaeller för att ha lekt "kull" med andra ungar. Han hade helt enkel för roligt för att tänka på att han slog sig.

När det gäller vikten så tror jag inte heller att du behöver vara orolig.Hon kanske är inne i en period då hon rör sig mera.Dessutom så är det sommar och med värmen så är man kanske inte så värst hungrig heller. Så länge hon inte rasar i vikt så är det ingen fara.

Berätta gärna hur det gick...  
  • Anonym (Orolig mamma)

Ja det ska jag göra tack så mycket 😌

• Anonym (Orolig mamma)

Hej vill bara uppdatera att vi har varit hos läkaren och hon tyckte att allt var normalt. Hon tog aldrig blodprov på henne eftersom hon vissade igen tecken på det. Ang vikten hade hon gått upp ett kilo sens vi hade varit där. Men vi skulle avvakta och se speciellt ang hennes blåmärke skulle vi ta kort. Men hon har inte fått nu på länge. Hon sa att min dotter känner av växtvärk mycket eftersom det kommer oftas på natte tid. Är så lättnad så det finns inga ord att beskriva. Tack alla för ert stöd 🌺

Svar på tråden Har min dotter leukemi ?