Hur mycket måste man i snitt läsa/skriva per dag som högskolestudent? (Distans)
Jag har kommit in på två kurser i höst som, om jag minns rätt, totalt blir på 75 %. Igår natt när jag skulle sova fick jag fetingångest och började undra om jag verkligen kommer att klara det. Det är nämligen så att jag fick en liten första uppgift som man kunde börja med redan nu, innan kursen drar igång på riktigt. Till den skulle man läsa två böcker på 500 (!) sidor. Och det är bara till EN liten uppgift. Hur mycket blir det då som måste läsas under resten av terminen? Och hur snabbt måste man inte sluka böcker då för att hinna?
Det här blir första gången som jag läser högskolestudier, så det är ju därför jag är så pirrig. Jag vet inte alls vad som väntar, när det gäller hur mycket det blir att göra. Förhoppningsvis har jag en liten fördel som läst gymnasiet på distans. Det läste jag dessutom i dubbelt tempo och blev klar på 1½ år. Men samtidigt tyckte jag inte att det var så farligt mycket att göra då. Det var relativt lätt. Nu får jag intrycket av att det är så vansinnigt mycket att göra och det skrämmer mig lite...
När jag var yngre (är 20 idag) kunde jag läsa ut en bok, utan problem, på 1-2 dagar. Nu har jag konstigt nog blivit så fruktansvärt trögfattad och segläst. Jag vet inte vad det beror på? Jag kan behöva läsa om samma stycke flera gånger för att ta in vad som hänt. Ibland känns det som om ögonen läser, men hjärnan hänger inte med. Så då tar det ju tiiiid att läsa ut en bok... det oroar ju mig.
Så.. ni som läser högskolestudier, kanske speciellt på distans, hur mycket måste ni läsa varje vecka/dag på ett ungefär? Hur många böcker kan det vara inför varje uppgift att plöja igenom? Och gällande skrivuppgifter och liknande. Hur många såna brukar ni behöva göra under en vanlig vecka?