• Serpenter

För gammal för piercing

Hej!

Jag är bara lite nyfiken på vad folk tycker och tänker.
    När anser ni att man är för gammal för att pierca sig i ansiktet, typ läppen, ögonbrynet eller liknande?

• Svar på tråden För gammal för piercing
  • Tealhawk

När man passerat tonåren. Tycker är otroligt få seriösa vuxna människor som passar i piercingar annat än i öronen. (fast inte uttöjningar, ser fult ut som fan att ha ett elefantöra oavsett ålder.)

These are not the droids you're looking for
  • Majsan70

Jag tycker inte det finns nån åldersgräns. Man skall göra det man känner för. Däremot tycker jag att just piercing i läpp o ögonbryn ser förfärligt ut.  Men i öronen är det alltid snyggt o töjningar är jättefint på rätt person. Skindivers och dermal är oxå jättesnyggt på rätt ställe o rätt person.

• Lily38

Jag piercade näsvingen o läppen vid 37...Den i läppen tog jag bort sen för jag trivdes inte med den...Så jag anser väl att man ska göra som man själv vill oavsett ålder o andras åsikter :)

• bratz

Precis, vadå för gammal? Man blir väl inte äldre än man gör sig och oavsett ålder har man väl rätt att göra som man vill med sin egen kropp? Skaffade mig själv flertalet av mina tatueringar efter fyllda 30 år, så också de piercingar jag har nu, dessa kommer troligtvis bli fler. Har aldrig fått några negativa kommentarer av vare sig mina barn,arbetsgivare eller släkt/vänner etc

• TantMy
    DragonWoman skrev 2012-08-03 23:47:42 följande:
    Man är aldrig för gammal för dumheter Jag gjorde en i tungan för 2 mån sen och är 36
    hrmmm...då kanske jag vågar göra en i näsan...jag är 45Skrattande..har velat haft en pärla där sedan jag var tonåring!!!
  • dezibel

Fyllde 40 nyss och presentade mig själv med en piercing i naveln. Skitsnyggt!

• DragonWoman
    Niffan skrev 2012-08-11 21:41:13 följande:
    hrmmm...då kanske jag vågar göra en i näsan...jag är 45..har velat haft en pärla där sedan jag var tonåring!!!

Gör det har en granne som är 60 nånting, hon gjorde en i näsan för ca 2 v sen en liten diskret pärla och det är inte fult alls. Härligt när äldre vågar med...
    Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Fia 28

Det beror nog mera på personen i fråga än själva åldern. Mitt ex mamma (50+) hade en piercing i näsan och det passade inte henne alls.

• Carina1

Min svärmor piercade näsan nu när jag blev tillsammans med hennes son . Hon är 57 år . Min mamma 70 år är också piercad i näsan .
    De båda passar i sina piercingar . I min värld fins det ingen övre gräns för piercingar . Bara man trivs med det . Jag är 36 och har 14 st .

• Trolltoka

Finns det övre åldersgräns? Vill man ha så go for it! Det har andra inte ett skit med att göra. Piercar/tatuerar man sig för sin egen skull eller omgivningens skull? Lika fånigt som att säga att efter 30 får man inte ha rosa kläder (eller nån annan färg). Eller ungdomar inte får ha "farfarsrutig skjorta och gubbkeps"

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Adut 27

jag tog ut min tungpiercing när jag var 25... kände att det var dags och att jag var för "gammal" för att...
    Min navelpiercing har jag kvar... syns ju bara för vissa ;)

Men piercingar i näsa, ögonbryn, läpp blir man nog lätt för gammal för...

Svar på tråden För gammal för piercing