• Freakyme

Frågor om tygblöjor

Hej,
    Väntar vårt första barn i slutet av augusti och det lutar åt att vi skall satsa på tygblöjor till vårt lilla gryn.
    Har surfat runt och botaniserat bland alla olika typer och tänkte starta med vikisar och PUL-byxor och efter hand ev testa formsydda och pocketblöjor.
    Vad har ni använt till era nyfödingar?
    Vart sjutton köper man vikisar någonstans? Känns som att de allra flesta webbshoppar inte säljer det? Sambon vill inte att vi köper begagnat men jag börjar misströsta att jag överhuvudtaget hittar några?
    Behöver man mindre stl än 70x70 till spädisar?

Tacksam för råd! 

• Svar på tråden Frågor om tygblöjor
  • kixan

Mimimundus tror jag har vikisar. 70*70 blir nog alldeles utmärkt, vi har kört på 75*75, men börjat med vikisar något senare än nyfödd, har använt pockets i början. Läs på om EC också tycker jag, det är perfekt att kombinera med tygblöjor!

A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
  • Lena

Vi har använt vikisar, alltiett och formsydda. Alla har funkat bra. Imsevimse har bra tygblöjor och även tygbindor, det hade jag till avslaget.

• pmb

Kolla på lillalammet.se också, där finns begagnade vikisar för 20kr/st (inte jättebegagnade, hon har testat men trivdes inte vad jag förstår).
    Vi väntar på att få hem pocketblöjor, hoppas det funkar bra. 

Svar på tråden Frågor om tygblöjor