Irländsk köttfärs, varför ses den som dålig?
Är det någon som kan förklara det för mig?
Är det någon som kan förklara det för mig?
Undrar jag också! I Storbrittanien anses irländskt kött som ett av de bästa efter Aberdeen Angus
Allt som inte är Svenskt ses som dåligt i Sverige.
Den är inte dålig. Vem har sagt det?
Pratade med en besiktningsveterinär om det för någar år sedan. Hon sa att irländskt kött håller mycket god kvalitet.
Vissa saker har vid enstaka tillfällen visat sig innehalla lite for hoga halter dioxin. Sen blir det ju domt for all framtid bland den gemene Svensken.
www.svd.se/nyheter/inrikes/irlandsk-notboskap-har-ocksa-fatt-giftfodret_2174387.svd
Jag köper det ibland,inget fel alls,tror många är rädda för utländskt kött.
Herregud, jag köper danskt och irländskt utan att blinka.
För att vi i Sverige har en tendens att bara tycka att svenskt är bra, oavsett hur bra något från ett annat land är.
Det är väldigt illa att säga att man faktiskt inte gillar svenska jordgubbar. Man kan bli utdömd för mycket mindre här i vårt avlånga land.
Irländsk köttfärs ska vi bara inte tala om. Huvvaligen!
Nä, ska man vara inne här i lilla Svea rike är det bäst att bara gilla svenskt, oavsett vad.
Jag undrar om det kan ha något med galna kosjukan att göra (många svenskar trodde ju att den framför allt kom från irlänskt kött). Annars är det väl som tow2mater skriver, antar jag.
Inte är det väl dåligt kött? Jag har fått för mig att det beror på skötseln av djuren, främst utomlands. Jag menar INTE att svenska djur behandlas bra!
Köper den också ibland. Kollar på priset, inte landet.