3års trots. Slåss. Tips och råd
Vi har en grabb som fyllde 3 i våras. Han är världens snällaste när allt går som planerat och han inte är trött. Vi har alltid berättar för honom vad vi ska göra om dagarna för vi märkte tidigt att han behöver veta om han ska tex till dagis imorn eller vara hemma. Nu har vi haft semester och vi har märkt att om det inte går som vi hade pratat om så blir han ledsen, men han kan inte behärska den känslan utan har nu börjat slå mig och min man. Vi har försökt ta honom åt sidan å prata ned honom men det går ej i stundens hetta. Vi har lyft bort honom från situationen, försökt prata m honom när det precis sker (men då går inget in för han är så förtvivlad å arg), pratat med honom efteråt när allt lugnat sig. När vi lyfter bort honom så brukar han säga "släpp ner mig annars ska jag slå dig". Och så har vi aldrig sagt. Låter så fruktansvärt. Vi säger ibland att tex klär du inte på dig nu så får du annars inte följa med. Det är nig därifrån han fått ordet annars. Detta med att han slår sker kanske 1-2 ggr i v. Det tråkiga är när detta sker ute å folk ser hans utbrott. I v var vi med ett par kompisar som har en dotter som är lika gammal. De har väl aldrig riktigt lekt bra ihop för hon är mkt lugn vill gärna sitta och titta på film när vi träffas, medan sonen vill leka. Så blev det att vi inte gick till lekplatsen utan att vi var inne hela tiden hos dem. Då blev sonen jätte ledsen när vi sa att vi skulle åka hem å han ville ju till lekplatsen. Då slog han till pappa över ansiktet. Den andra familjen blev jätte chockade och dottern frågade vad som skedde, då sa pappan att han inte visste vad vi höll på med. Kändes jätte tråkigt som om vi är världens sämsta föräldrar. Måste få råd och tips!!!