• Ema86

Sandviken, snälla hjälp mig

jag och min 2 åring ska tydligen bo där nu.

frågan är VART (lugnt område, inge stök osv.......)

men det som styr mest.... VILKET DAGIS är bäst? 

snälla hjälp det här tippar ikull hela min värld           

• Svar på tråden Sandviken, snälla hjälp mig
  • Ziindlaa

Jag skulle bo i centrum eller gamla bruket. Eventuellt i villa vid vattnet eller kring göranssons arena. Fast jag skulle nog aldrig flytta till Sandviken om jag inte var tvungen, ganska liten och tråkig stad.

• mammatillnovalie

Jag rekommenderar Vallhov. Killingvägen, där är det bra :) Dagis? Ja flygande Draken på stan ska vars jätte bra, där sätter jag dottern fr.o.m. Augusti. Hon gick på Fäbogården i Vallhov innan men nu ska jag flytta ifrån min kille så det fick bli nytt dagis då jag inte har körkort. Jag gillade inte Fäbogården så värst heller.. Fast jag flyttar till nya bruket dock ej att rekommendera då det kallas för lilla Rosengård(?) men hade inget val just nu..

• Nikitan

Sandviken är en underbar liten stad! Centrum eller gamla bruket är fina ställen!

• mammatillnovalie

Gamla bruket kan man glömma att få lgh på :/ För det första är dom svindyra och för det andra är det typ 20 års väntetid :) Nya Bruket, dit jag ska flytta, fungerar om man väljer "rätt del" dvs tex skolgatan! Dessutom 5 minuters gångavstånd till centrum och resecentrum så det fungerar ju bra.

• Ema86
    mammatillnovalie skrev 2012-07-21 21:28:10 följande:
    Är du den jag tror att du är? Du har haft det där nicket (Ema86) i många herrans år va?

hmmm ja så kan det nog vara... 

känner jag dig? :) 
  • Ema86
    mammatillnovalie skrev 2012-07-22 22:28:34 följande:
    Tror jag känner igen dig från när jag var tillsammans med Anders Heldevik för hundra år sen typ :)

undra ja om du kan mena nån annan... för jag känner inte igen dig på fotot. inte heller någon Anders   :S
  • Elsis00

Vallhov, killingvägen eller hantverkarbacken skulle jag säga, är det viktigt stt bo centralt? Annars är årsunda väldigt fint, lantligt med en bra förskola, 20 min in till sandviken med bil/buss

• Ema86

det skulle kännas bättre att hamna lite mera centralt. jag är eg. inte hemma alls i sandviken, men jag får väl lära mig.

• Elsis00

Okej, men få är vallhov/killingvägen bra, 10min promenad ner till stan. Sandvikenhus har killingvägen, sen finns smultronbacken men de är en annan hyresvärd nu än förr när jag bodde där så jag vet tyvärr inte vad dom heter eller om dom är bra

Svar på tråden Sandviken, snälla hjälp mig