• Jessican92

Känner pulsen hela tiden i halsen

Hej, är en 20årig tjej som hela tiden känner pulsen i halsen om jag ligger ner.. det stör mig alltså när jag ska sova tex, vare sig jag ligger på höger eller vänster sida, men värst är det på vänstra sidan, men då brukar jag ha en kudde bredvid mig också som jag "håller om" så trycker det lite mot halsen, så känner jag inget.. undrar bara varför det är såhär? har aldrig haft högt blodtryck innan utan snarare lågt ett tag o sedan nu senare normalt, har ingen ångest heller eller liknande :/

tack på förhand

• Svar på tråden Känner pulsen hela tiden i halsen
  • Jessican92

vet att jag borde kolla det hos läkaren också men tänkte fråga här först för o se om någon vet något om det :) väger rätt lite iofs.. 55,2 kg på 176 cm om det har nån betydelse

• Anonym (Oops)

Kvällens garv, är du seriös på riktigt? Sök hjälp isf!

• Jessican92

varför skulle jag inte vara seriös? ett forum är väl till för att ställa frågor på

• Anonym
    Anonym (Oops) skrev 2012-07-22 18:38:03 följande:
    Blir så arg när jag läser sådana här kommentarer.Har tyvärr inget bra svar till dig ts,men min dotter kan ibland känna hjärtat/pulsen i bröstet när hon ligger ner,hennes läkare förklarade att hjärtat i bland måste pumpa lite extra och om man ligger ner så kan man känna det, men alla gör inte det,men det var inget farligt,utan det är så det ska vara,kanske så du känner fast i halsen.Vill också säga att din fråga är seriös,tycker inte man svarar en orolig 20-årig på det sättet,har själv barn i din ålder som oroar sig för allt möjligt.
  • Anonym

Say what? Högt blodtryck, varför då? Hur har du tänkt, fattar inte. Känns som du fått nån fixide!

• Jessican92
    Anonym skrev 2012-07-22 20:59:21 följande:
    Say what? Högt blodtryck, varför då? Hur har du tänkt, fattar inte. Känns som du fått nån fixide!
    haha läser omvårdnad så vet va jag snackar om lite iaf, de säger väl sig själbt att det kanske är högt om det känns ovanligt mycket? för ibland känner jag det inte alls..
    Anonym skrev 2012-07-22 20:56:24 följande:
    Blir så arg när jag läser sådana här kommentarer.Har tyvärr inget bra svar till dig ts,men min dotter kan ibland känna hjärtat/pulsen i bröstet när hon ligger ner,hennes läkare förklarade att hjärtat i bland måste pumpa lite extra och om man ligger ner så kan man känna det, men alla gör inte det,men det var inget farligt,utan det är så det ska vara,kanske så du känner fast i halsen.Vill också säga att din fråga är seriös,tycker inte man svarar en orolig 20-årig på det sättet,har själv barn i din ålder som oroar sig för allt möjligt.
    ja är väl inget säkert, bara irriterande att inte kunna sova för det dunkar hur man än ligger.. tar ju timmar.
  • Anonym
    Anonym (Oops) skrev 2012-07-22 18:38:03 följande:
    Kvällens troll? Suck.
Svar på tråden Känner pulsen hela tiden i halsen