måste man använda gravid byxor/leggings, går det inte lika bra med vanliga?
Visst går det! Jag använde gravidleggings för att slippa dra upp de vanliga 711 ggr i timmen. Jag använde gravidbyxor för att slippa att det skaver när magen hänger över.
Jag använder vanliga leggings men det börjar bli drygt att dra upp de hela tiden, är i v.30.
Beror ju på vad det är för form på byxan och hur stor mage du har. Jag har mina vanliga leggings fortfarande i v 33. Däremot har jag gravidbyxir som man kan dra upp ordentligt över magen nu när den blivit stor. Jag kan ha mina vanliga byxor under magen men då riskerar jag att visa rumpan när jag sitter eller böjer mig. Men typ mysbyxor och elastiska yogabyxor funkar, men det vill jag bara ha hemma.
Men jag hade vanliga byxor till v 20 ca. Det var först då de började bli tighta kring magen.
Har mammajeans men mina vanliga leggings :)
Jag hade mina vanliga tills dom en dag sprack när jag böjde mig när så då fik jag gott erkänna för mig själv att jag blivit fet och köpte gravid kläder , detta var i v.35:)
Är i v37 nu och inget annat fungerar än mamma varianterna, allt rullar ner annars... Jobbigt... Och då kan jag berätta att jag inte är så stor, ligger på undre strecket när bm mäter magen... Så investera i alla fall i ett par jeans är mitt tips:) Kan vara skönt att ha. Musbyxor kan man ha de vanliga:)
Ha det som du tycker är skönast. Själv tycker jag att vanliga leggins skaver lite på magen och trycks in och skaver ännu mer när man sitter ner länge. Älskar mamma leggins som man nästan kan dra upp till armhålorna om man vill ;)
Finns det ingen sorts byxor som är sköna att ha som inte går upp till armhålorna?? Man får ju krupp och värmeslag av att ha magen täckt hela tiden, särskilt mitt i sommaren... Jag som är varm av mig i vanliga fall!
Jag har inte använt gravidbyxor ngt alls, men leggings använder jag, klänningar, och så har jag en del haremsbyxor som passar bra nu... Vanliga jeans skulle jag aldrig få för mig att få på... Jag är höggravid nu (v40) och tung som ett as, har en mage som känns som det största bowlingklotet vilket gör att jag knappt kommer upp ut soffan längre på egen hand hahaha... Så vanliga finbyxor eller jeans är uteslutet för min del
Jag tyckte att dom flesta mammabyxor som gick upp över magen var väldigt obehagliga, så jag använde nästan alltid vanliga leggings , men ja det blir ett jävla jobb att hissa upp dom. Själv har jag varit höggravid i juli/aug två gånger, då har jag ofta gått med bara klänning utan något under. Allra skönaste plagget har varit haremsbyxor med mudd i midjan, det blir lite stöd också.