• Anonym (Hjääälp)

Min sambo är galen, har jag blivit lurad? Ralph Lauren.

Vill börja med att jag visste inte vart jag skulle lägga tråden, då jag vill vara anonym och skäms nästan om jag blivit lurad.

Men till saken, jag köpte en Ralph Lauren pike på blocket, min sambo är nu galen och påstår att jag blivit lurad och vill anmäla försäljaren för bedrägeri då försäljaren skrivit att den är orginal.

Så lägger en bild här för att visa lite detaljer om det är någon som kan hjälpa mig och se om jag blivit lurad eller inte..

På första bilden, taggen som är i nacken, det är de ända som finns, inga tvättråd, inget om det ex är 100 % bomull med mera.. andra bilden är på ponyn på bröstet och sista bilden är insidan av pony trycket.
  • Svar på tråden Min sambo är galen, har jag blivit lurad? Ralph Lauren.
  • Anonym (Hjääälp)
    stickkontakt skrev 2012-07-21 19:04:37 följande:
    Solklar fake tyvärr. Googla på ralph lauren polo fake så får du se.
    Typiskt :( men att man ens får skriva att det är orginal i annonsen, när den inte ens är det!
  • smulpaj01

Ja, den är fake - MEN, det kan vara bra kvalité ändå och bara den är fin så?

Jag har köpt massor fake kläder till min son när jag varit i Thailand, jättefina och toppen bra kvalité!

• kallasbecca

Fake kläder är oftast väldigt bra kvalité men sen är frågan vad betalade du för tröjan? Inte kul att betala flera hundra för någon tröja som är Fake direkt

• deardeer

Snälla berätta vad du betalade

• Ninja05

Tyvärr är det där med stor säkerhet fake :/ fast att anmäla säljaren kommer ni ingen vart med. Det är egentligen köparens skyldighet att kolla huruvida den är äkta eller ej, såvida ni inte köpte den i affär..

• AgnesLucia

Jag har ingen aning- men jag undrar varför din sambo blir galen av en sån sak- fake eller inte? 

• listo
    Anonym (Hjääälp) skrev 2012-07-21 19:06:55 följande:
    Typiskt :( men att man ens får skriva att det är orginal i annonsen, när den inte ens är det!
    Det brukar man inte få göra... kolla annonsreglerna. På Tradera är det i alla fall inte tillåtet, där kan man anmäla annonser där folk påstår att fejkprylar är original.

Men som grundregel när det gäller märkesvaror: Verkar det för bra/billigt för att vara sant, så är det troligen inte sant. Det säljs ENORMT mycket fejk på Tradera och Blocket.
Svar på tråden Min sambo är galen, har jag blivit lurad? Ralph Lauren.