• madif

Tabletter för att hålla magen i trim efter kejsarsnitt?

Läste ett inlägg för ganska länge sen om någon som tipsade om några receptfria tabletter från apoteket som man skulle börja ta några dagar innan snittet. Dessa skulle hjälpa till och motverka tarmproblemen som tydligen kan uppkomma iochmed kejsarsnitt?
    Vad var det för tabletter?
    Hoppas du som tipsade om dessa läser detta =)

MVH Madde

• Svar på tråden Tabletter för att hålla magen i trim efter kejsarsnitt?
  • Miamaria77

Jag blev snittad under en operation inte när jag födde.

Fick inte tabletter, bara mycket tydliga instruktioner om att det var viktigt att jag skulle upp och röra mig och promenera samt dricka mycket vatten. det var jobbigt i början, men jag klarade mig utan tabletter.

• madif

Inte någon som vet vilka jag menar?

• VI4

puffar upp, vill också veta!!!!

• VI4

Nu hittade jag det!! Det var Bastians mamma som tipsade om följande tabletter:
    Dimetikon (eller miniform för vuxna) som man skulle börja ta 4 dagar innan ks till 1 vecka efter!! Väl värt ett försök!!

• Bastians mamma

Japp ,det stämmer ...
    Dimetikon hjälper mot magproblem,rekomenderas varmt!

• Antigone

MAn ska inte laborera med medel som påverkar tarmarna efter en bukoperation!!!!
    För det första så lyfts tarmarna ur och stoppas tillbaka när barnet är ute, med betoning på STOPPAS TILLBAKA......dvs de får själv sedan "hitta rätt" igen. Detta medför att man efter ett snitt har ganska mycket gaser i magen och man kan riktigt höra hur det jobbar därinne under några dagar (så upplevs det iaf).
    Är snittad tre ggr och ska snittas igen i mars, jag har aldrig haft några problem med magen efteråt.

• helene306

Jag hade inga problem med magen efter snitt. Tvärtemot blev den bättre mot vad den varit på länge

• AprilKotten

Min mage var lustig efter snittet, men jag fick tips om linfrön o det hjälpte mycket!!

• wozzgirl

Min mage var oxå lite knasig efteråt. Jag hade gaser och fick sedan diarré så magen tömdes på det viset. Det kändes iaf bättre än förstoppning.

• Droppen

Efter mitt snitt så trodde jag att dom hade glömt en bebis i magen för att tarmarna rörde sig nästan lika mycket som bebis hade gjort... inte trevligt. Jag fick inga tabletter heller..

Svar på tråden Tabletter för att hålla magen i trim efter kejsarsnitt?