• optimisten

Behövs adapter till Mallorca/Alcudia och vad bör vi inte missa att se?

Ska åka till Alcudia på måndag! Skulle vilja veta om vi behöver ta med adapter och om det är ngt speciellt man bör se/ upptäcka och vad man också bör tänka på...!

• Svar på tråden Behövs adapter till Mallorca/Alcudia och vad bör vi inte missa att se?
  • tessum

Man behöver inte adapter

Vi var till Alcudia i augusti förra året och det här är våra erfarenheter

+ Underbar mat
    + Stranden /havet var fantastiskt! 
    + Åkte till en marknad i gamla delen, tror att den var på söndagar. Det var massor av folk men det var ändå riktigt roligt att se alla mängder av varor som såldes, allt från kläder, hantverk till mat. Sen var det väldigt fint att vandra omkring där också.
    + Barnvänligt (om man åker med barn)
    + Vårt hotell var jättefint

- Upplevde det som att det var dyrt
    - Hittade bara ett fåtal ställen som faktiskt hade goda drinkar
    - Tog en utflykt med kombinerat besök på delfinarium/djurpark och vattenland och det ångrade vi. Hann vara 30 min i djurparken + kötiden för att få se delfinshowen vilken inte var värd pengarna. Vattenlandet var jättetråkigt!

Tipsar om den "svenska" restaurangen Göta Kanal, tyckte det var ganska kul att äta svensk mat och prata svenska en kväll. Men tyvärr verkade det mest bara vara "äldre" där, mycket dans till dansbandsmusik och sånt, men min mamma och styvpappa gick dit flera kvällar.

Utelivet var lite torrt, min 19-åriga bror hade jättetråkigt.  Men för oss som barnfamilj så passade det alldeles utmärk.

Ni måste testa att äta en paella! Helt fantastiskt!

• zaraomejja

Bra val, kom nyss hem därifrån. Jag behövde ingen adapter. Åkt er för afrikanerna som vil fläta erat hår. Missa såklart inte Spaniens längsta strand ochen kvällspromenad där. Titta ordentligt på resturangpriserna och utbudet, det är svindyrt med utemiddag, och äta ute vill man ju. Och se upp för ficktjuvar, det kryllar av dem. Men det är ett otroligt naturskönt o familje resmål, inte som Magaluf där utelivet dominerar.

• OliviaP

Är i alcudia nu! Jätte fin strand och lugnt!! Vi hyrde bil och åkte runt. Jag älskar Palma och har varit där tidigare. Hamnen i alcudia är jätte mysig och har bra restauranger.

Svar på tråden Behövs adapter till Mallorca/Alcudia och vad bör vi inte missa att se?