• Mallishh

Vill göra ett privat ultraljud

Hej är i vecka 8 snart 9 och vill göra ett privat ultraljud någon som vet nåt bra stället att gå till i skaraborgs län ?

• Svar på tråden Vill göra ett privat ultraljud
  • tinis77

Jag gjorde ett privat ul hos Urban Claesson i Skövde. De var fullbokade flera veckor men ringde mig när de fick ett återbud, så en vecka väntade jag.

• tinis77

Han var jättebra, lugn och trevlig. Synd att de har stängt, kan verkligen rekommendera honom annars.

• tinis77

300:- kostade det.

* Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Bebisar 21/9-12 *
  • kantarellskog1

Okej! Det var ju helt överkomligt pris för nyfikenheten.

Nu är jag helt grön inom det här området och har en fundering. Om man vill göra ett tidigt ultraljud bara för att kolla att det faktiskt bor någon där inne, och att ett hjärta tickar osv, då kan man alltså gå och göra ett privat!? Gör man då ett vul (som jag tror betyder vaginalt ultraljud) eller görs det ett vanligt med apparaten över magen?

Som sagt, helt grön och alldeles nygravid!

• tinis77

Jag ringde "vanliga"Gyn och ville göra ett vul för att se vilken vecka jag var i, blev gravid fast att jag åt ppiller. Men de vägrade, jag var tvungen att vänta till rul. Ringde då till Urban claesson ist, och där var jag välkommen. De var fullbokade flera veckor, men tog mitt telefonnummer och ringde så fort de fick ett återbud.
    Jag fick göra ett vul, och fick reda på vilken vecka jag var i. Och även att det var två bebisar..

Svar på tråden Vill göra ett privat ultraljud