Har du träffat rätt person men vid fel tidpunkt?
Som frågan lyder. Har du träffat helt rätt tjej/kille/kvinna/man men då ni båda bär på obearbetade "hjärtesår" blir mötet ett brutalt uppvaknande hur "icke redo" ni är att inleda en seriös relation. Hur gick det? Blev det ni när det gått ett tag? Hur gick diskussionen er emellan? Säga hejdå för alltid eller höras när det gått typ ett halvår för att se vart ni befinner er då?
Jag sitter här och har exakt det läget. Jag träffade nyligen en man och det berömda "klicket" infann sig, från bådas håll och då menar jag verkligen klick...på alla håll och kanter. Båda är dock relativt nyseparerade efter långa och krångliga förhållanden. Både han och jag har levt i väldigt olyckliga relationer med kontrollerande och manipulerande ex-partners och båda två bär på en massa obearbetade känslor och upplevelser.
Jag har hela tiden tidigare haft någon naiv tilltro att om Mr Right, Min själsfrände, Mannen med stor M dyker upp så kommer inget att hindra oss från att bli tillsammans. Shit, vad fel jag hade..och så naiv jag varit. Det spelar ju ingen roll vem det än är som knackar på dörren till ens hjärta. Är det trasigt, fortfarande är fullt med gammal "varbildning" och har en massa oläkta sår då gör det bara ont med kärlek. Det spelar INGEN som helst roll om mannen som står framför dig är helt rätt (och med "rätt" menar jag: innehar alla de kvaliteter, inre och yttre attribut, kommunikationsförmåga, värderingar etc. som passar mig).
Igår hade vi ett långt samtal och vi sa hejdå till varandra. Vi känner båda samma sak. Vi känner oss båda så fruktansvärt besvikna på hur saker och ting blivit och vi är båda så förbluffade över hur det är möjligt att en annan människa kan påverka, rubba hela ens världsbild, få en att må så bra, få en att hoppas på en framtid och sedan....båda två får världens största känsloreaktion, en massa skit från dåtiden bara väller upp och båda ramlar ner i verkligheten igen...brutalt..hårt...kallt. Något så ofantligt rätt anlände vid en så ofantligt fel tidpunkt.
Så, kan inte någon vänlig själ ge mig lite tröst på vägen? Någon fin historia om hur ni fann rätt man/kvinna vid fel tidpunkt men att det senare blev ni ändå...Jag vet redan oddsen (med viss bitterhet) på att det kommer ske i detta fallet men jag vill bara få tröst nu, något som väcker hoppet till liv. Något som får mig att hoppas på kärleken igen överhuvudtaget. Går det att komma över sina sår? Våga lita på en annan människa igen? Våga dela med sitt av sitt hjärta igen? Som det känns nu kommer jag aldrig våga igen. Det är inte värt inte.