Hjälp, hur få att ta ersättning?
har en liten pojke på precis över 5 månader och har den senaste veckan försökt få att ta ersättning.
anledningen är att jag börjar tappa mjölk.. så han får ju inte i sig det han behöver och det blir ju bara mindre och mindre.
Men han VÄGRAR! Har testat flera olika ersättningar.. Semper, Nan och Nutramigen och nu även majsvälling. Har testat olika flaskor med olika nappar, inget hjälper.. Har hittat en flaska som han tar men då enbart när han är törstig och med 4 månaders dricka i. Annars ratar han flaskan direkt.
Har försökt att flaska först och amma sen och tvärt om. Försökt smyga in flaska medans jag ammar, försökt att ha lite socker på nappen, har försökt med att pappa tar honom, försökt med mjölk i flaska. INGET hjälper.. så fort han känner att flaskan kommer så skriker han bara.
Han är INTE intresserad av att äta "mat" har vid 2 tillfällen lyckats få i honom några munnar med yoghurt.. men det är ju inget han kan leva på. Majskrokar får han väl i sig hälften allt annat blir det bara kladd av. Allt annat grimaserar han åt och spottar ut.
Snälla vad ska jag göra? Har talat med BVC och dom säger bara "kämpa på, han kommer ta för eller senare" det är ju bara det att jag vill inte ha en bebis som ligger och skriker pga hunger i flera timmar och som tvingar i sig en flaska för att han "svälter"
Snälla HJÄLP!