Förändringar på levern- vad menas med det?
Någon som vet? Dom har upptäckt förändringar på min lever- men ska träffa läkaren efter hans semester..
Någon som vet vad detta kan vara?
Någon som vet? Dom har upptäckt förändringar på min lever- men ska träffa läkaren efter hans semester..
Någon som vet vad detta kan vara?
Det kan vara en massa saker, beror ju helt på vad man MENAR med "förändring på levern". Är det förändring av leverns funktion? Dvs, har lever värderna stigit? Och isåfall, vilka av dom? Eller menar man fysiskt på organet, att det är svullet, eller att man misstänker någon ev tumörvävnad eller liknande. Det går inte att säga utifrån en sådan information som du fått. MEN, å andra sidan, lblir du inte klokare av att spekulera heller. Utan det är egentligen bara vänta på att doktorn kommer tillbaka. Det som är possitivt, hade det vart något livsfarligt och av akut art, hade du givetvis inte fått väntat på doktorn, då hade du fått slänga dig i taxi till sjukhuset. Så jag lutar mer åt att det är något annat med din lever som dom hittat. Något blodprov som förmodligen inte vart bra, som man måste titta på. För renar inte levern som den ska, får man problem med andra organ som ett brev på posten. Och därför är det lika bra att utreda från första början. Tycker dom hanterar din situation klokt, även om jag givetvis förstår att det känns otäkt för dig.
tack snälla!
Dom har gjort en röntgen som egentligen inte var avsedd för det, så upptäckte dom förändringar på levern... så nu ska han titta på det och gå vidare med det.
Så dom har inte tagit prover på det, men har sett på levern...