Orolig över manliga pedagoger :(
Usch, känns som man inte ens får tänka såhär men jag kan inte hjälpa det och det börjar bli riktigt jobbigt!
På förskolan finns nu inte bara en manlig pedagog som tidigare utan flera. Jag vill inte skriva hur många, för vad jag förstår finns det inte så många dagis med flera manliga. Man tar också in en vikarie ibland som är manlig, och denne har ibland varit på mitt barns avdelning.
Efter ett tag stillades min oro angående den här första manliga pedagogen, eller det var väl inte oro egentligen, mest att man bara ville få en bild utav personen. Det kändes mycket bättre då man lärt känna honom något, eller i alla fall förstått hemförhållanden (fru och barn), sett honom med barnen och sådär.
Men nu, de där andra... :( Jag försöker verkligen hantera det här på ett rationellt sätt och jag skäms för att jag tänker i de här banorna.
Dom har sådana där omständigheter som gör det svårare och jag vet inte hur jag ska hantera det! :(
Till exempel så säger min magkänsla att det är något som inte stämmer rörande den ene, det är vikarien. Man får inte kontakt med honom och han känns "för gammal" för att "bara" vara vikarie och fara omkring i kommunen på olika förskolor.
Andra faktorer är ung ålder och en känsla av att verka försöka komma från föräldrakontakter. Och det att ingen av dom har förhållanden.
Snälla hoppa inte på mig nu för jag säger inte att man inte får vara sån här och inte jobba på förskola eller att det säger nånting alls om lämplighet eller nåt alls. Men det här bidrar till oron.
Snälla ni andra som inte känner såhär, eller har gjort men kom över det-kan ni hjälpa mig?! Statistik, egna resonemang, vad som helst!
Vill inte tänka såhär, tycker samtidigt att det är hur bra som helst med manliga förebilder där och tycker samtidigt lite synd om dom- det kan inte vara helt lätt för de måste ju vara medvetna om dessa tankar hos säkert fler än mig.
Min sambo håller med i att det inte känns helt tryggt för honom heller. Tankarna finns där också.
Mitt barn är väldigt närhetstörstande och kan gå fram även till okända tyvärr och prata och ta dem i handen så det spär på.