• SystrarnaByller

    Bra tid för 15/16åringar?!

    Vi är två tjejer som är 15 och 16 år och syskon!! Vi undrar bara vad ni tycker en rimlig tid för hemgång är under vardagar, helger och lov!?
    Av stort intresse, skriv gärna en tid och varför! :) 

  • Svar på tråden Bra tid för 15/16åringar?!
  • Pinguicula

    Beror på tonåringen i fråga. I ert fall skulle jag vilja ha hem er tidigt då ni har en vana av att supa.

  • SystrarnaByller

    Vana att supa? Jadu, det här känner jag igen. 
    Jag dricker som sagt inte varje dag eller helg, så vart vill du komma? 

  • Pinguicula

    Man behöver bara läsa er tråd om föräldrar så förstår man att ni borde hålla er hemma om kvällarna.

  • SystrarnaByller

    Alla i min ålder har kul med sina vänner någongång i månaden, jag vet inte om du var utanför som barn eller helt enkelt inte har haft någon ungdom, men dagens ungdom dricker någongång ibland och det är normalt. tro det eller ej. 

  • Ely
    SystrarnaByller skrev 2012-07-22 23:12:55 följande:
    Alla i min ålder har kul med sina vänner någongång i månaden, jag vet inte om du var utanför som barn eller helt enkelt inte har haft någon ungdom, men dagens ungdom dricker någongång ibland och det är normalt. tro det eller ej. 
    inte alla, i er ålder fick jag barn och har på 5 år druckit 3 gånger
  • Bibbidi
    SystrarnaByller skrev 2012-07-22 23:12:55 följande:
    Alla i min ålder har kul med sina vänner någongång i månaden, jag vet inte om du var utanför som barn eller helt enkelt inte har haft någon ungdom, men dagens ungdom dricker någongång ibland och det är normalt. tro det eller ej. 
    Så har det varit i alla tider, och föräldrar reagerar på det likadant som de har gjort i alla tider (även om de var vilda själva som unga).

    Det är bara att deal with it. 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Mimmi85

    När jag gick i högstadiet och var runt 15 fick jag vara ute till 00-01 tror jag. Alltså när det inte var skola dagen efter. När jag var 16 och hade blrjat gymnasiet var det 2.00-3.00. Var det skola var det 21-22 som gällde beroende på när jag började dagen efter. Minns att mina föräldrar tyckte det var viktigast att jag hade sällskap hem mer än att jag skulle vara hemma en särskild tid...

  • Indian29

    vardagar

    21:00 ska det vara på sitt rum

    tyst och släkt ska det var 22:00

    helger och lov

    22:00 ska det vara på sitt rum

    tyst och släckt  ska det var 23:00

  • Felixx

    Mina barn får komma hem när de vill på helger om jag inte sagt något annat. På vardagar ska dom va hemma vid 10 men helst innan kvällsmat (6-8). Jag tycker det är viktigare att mina barn ringer och berättar var de är och att de inte är/åker hem själva än att de kommer hem en specifik tid. Jag erbjuder mig alltid att hämta ifall det skulle hända något och sängplats till deras kompisar så att de inte BEHÖVER åka hem själva.

  • vinter

    Jag hade flyttat hemifrån i den åldern men jag var alltid hemma före 22 på vardagar. helger blev det väl ibland betydligt mycket senare, fram mot morgonen vissa gånger. I den åldern bör man ha bevisat för sina föräldrar att man kan sköta sig även efter att klockan slagit tolv. Och har man inte bevisat det får man väl stå sitt kast och komma hem den tid de säger.. :)

  • Daniela 451
    Indian29 skrev 2012-07-22 23:25:30 följande:
    vardagar

    21:00 ska det vara på sitt rum

    tyst och släkt ska det var 22:00

    helger och lov

    22:00 ska det vara på sitt rum

    tyst och släckt  ska det var 23:00
    Hur gamla är dina barn låter väl lite strängt. Om man är 15-16 år och sover för mycket blir man trött. Har märkt det själv när jag gått tidigt och sova.
  • SaraM

    Vardagar kl 21-21.30 och helger kan det bli senast klockan 01:30 om hon är hos sin pojkvän och har film kväll men är hon ute övrigt så senast kl 00.

Svar på tråden Bra tid för 15/16åringar?!