• Natli

Kostnad för båt container??

Jag undrar om någon vet vart man kan hyra en container? Inte för att kasta massa skräp utan vi planerar att flytta utomlands och skulle behöva hyra en båt container för att skeppa över kläder, saker, möbler etc.

Har googlat och googlat men blir bara tokig. Kanske jag som bara är blind men har bara hittat där man kan skeppa över bilar i en container.

Någon som vet vad det kostar eller vart man kan ringa och fråga eller kika på en hemsida?

Att vakna upp varje dag och se era leenden, ni är mina mirakel
  • Svar på tråden Kostnad för båt container??
  • Nordanvinden08

Kolla tex flyttkonsulten. Höll på mkt med detta för några år sedan när vi skulle flytta.
    Man får skicka en offertförfrågan för att få pris. Jag ringde dem även. Det är dyrt men vet man att man ska bo utomlands så måste man:)
    Lycka till!!!

• Freja03

internationella flyttfirmor eller shipping agenter kan hjalpa dig. Du kan inte boka direkt med rederierna da de inte tar privatgods direkt p.g.a. forsakringen. Bokar du med en agent fixar de ocksa tulldokumenten pa bada sidorna, nagot du nog behover hjalp med. Gar pa ett par tusen dollar. Har flyttat ett par ganger men foretaget betalar. Hur langt ska du? Om Europa hade jag kort istallet. 

• Natli
    Freja03 skrev 2012-07-23 06:03:42 följande:
    internationella flyttfirmor eller shipping agenter kan hjalpa dig. Du kan inte boka direkt med rederierna da de inte tar privatgods direkt p.g.a. forsakringen. Bokar du med en agent fixar de ocksa tulldokumenten pa bada sidorna, nagot du nog behover hjalp med. Gar pa ett par tusen dollar. Har flyttat ett par ganger men foretaget betalar. Hur langt ska du? Om Europa hade jag kort istallet. 
    USA är det tänkt. Vi bodde där förut men flyttade hem då vi fick sonen då jag ville vara närmare min familj. Men nu längtar vi tillbaka.

Något tips på en agent eller flyttfirma?
    Att vakna upp varje dag och se era leenden, ni är mina mirakel
  • Freja03

Ja, da behover du ju en vattentransport Glad

Nar jag lamnade Sverige anvande i Adams removals (engelskt men hade nagon gren i Skandinavien). De var bra i Sverige/England men inte sa bra i Vastafrika dit vi flyttade, tror dock det mer beror pa destinationen.... 

Har jobbat for Damco innan, du kan kolla med dem om de tar privatgods. Da far du packa sjalv och de levererar containern.

Om du redan flyttat vet du nog hur mycket du har. Vi fyllde nastan en 40' (40 foot normalhog conainer) nar vi kom hit, det racker till ett hus. Lagenhet har vi anvant 20'.  

• fiiinally

Jag ska höra med min mamma vem hon använder när hon vaknar, ca 14 vår tid. Hon betalar 140,000 för att skeppa alla möbler, grejjer, och en bil från Texas till Malmö nu i dagarna. Ca 2003 betalade dom bara 40,000 men då var det nog lite mindre grejjer och ingen bil.

• Ove J

Googla på container eller shipping till och landet dit ny flyttar.

Svar på tråden Kostnad för båt container??