• Leonna

Är fondvägg snart ute?

Jag funderar på att tapetsera om vardagsrummet och göra en fondvägg, men det har ju varit inne nu ett bra tag och jag funderar på om det snart är helt omodernt?? Ska man satsa på nåt annat, i såfall vad?
    Någon trendexpert som vet nåt?

• Svar på tråden Är fondvägg snart ute?
  • Crispie

Ingen trendexpert här, men jag vet MÅNGA trendexperter som gör fondväggar i sina hem, så jag tror inte det är på väg bort.

• Lastbilsfarsan

Leonna.. vad tycker du är snyggt?? det är väl viktigare vad ni som bor där tycker om /ogillar än vad ett gäng "experter" som (förmodligen) aldrig kommer att sätta en fot i din lägenhet tycker..

• FruBB

Har en tapetserare hemma just nu som ska göra en fondvägg i vårt sovrum.
    Tycker att det är riktigt fräckt med fondvägg!

• Ståhlis

Vi ska måla fondvägg vid trappen, och håller med Lastbilsfarsan!

• Leonna

Jag tycker fondvägg är snyggt, så då får det bli det

• Leonna

En fråga till, kan man ha fondvägg i alla ( eller iallafall i många) rum eller blir det för mycket?

• ME 71

Har hört att fondväggar med fototapeter är tillbaks. Kom ni ihåg de där gräsliga från 70-80-talet med palmer.... Nu finns det fototapeter med allt möjligt, funderar själv på en tapet med lövskog och en stig. Hmm, kommer nog ändå att ta ett tag innan jag tar tag i funderingen... känns ännu lite märkligt!

• April Mamma

Vi har nyligen köpt ett nytt boende och där finns fondväggar målat i vardagsrum,kök och i ett av sovrummen...ganska diskreta fäger.
    Vi funderar på att göra om fondväggen i köket,sätta upp en fondtapet i stället..just nu är jag inne på att tapeten skall gå i vit/turkos..resten av köket är vitt så det kan nog bli snyggt.
    (men hur länge vill ha ha en turkos tapet då.. ?)

Jga tror att det är "mer inne" med fondtapet..men man skall ju göra det man själv tycker är snyggt...

• ME 71

Vi vill inte ha fondväggar i alla rum, men ca hälften. Tycker det blir så "rörigt" med en massa olika tapeter överallt. Det beror naturligtvis på hur ens planlösning ser ut, vi har ganska öppet där man kan se flera rum samtidigt.

• Aiwendil

Fondväggar är jättesnyggt tycker jag!
    Kul och lätt också eftersom man då lite lättare kan "ändra färg"

Bry dig inte om vad som är modernt och inte.
    Ta det DU/NI tycker är snyggt!

Lycka till från en som ska måla fond i vardagsrummet...

Svar på tråden Är fondvägg snart ute?