• Indiansommar

Dalarna med husvagn tips på camping & vad vi ska se!

Vi är på väg upp mot Mora idag, tänkte åka runt Siljan. Vi tar tacksamt emot tips på bra campingar eller ställplatser. Vi tar också emot tips på sånt vi måste se! Vi är två vuxna ska väl tilläggas. Det vi har inplanerat är en konsert på Dalhalla.

• Svar på tråden Dalarna med husvagn tips på camping & vad vi ska se!
  • Indiansommar

Va?? Ingen som campat i Dalarna??? Just nu så står vi på Leksand strand camping här är det jättefint och mycket barnfamiljer. Nära till sommarland, det finns poolområde här på campingen vet ej om det kostar, det har tyvärr inte varit badväder här.

• Equal

Vi kom precis hem från Leksand Strand camping. Om ni vill bada i poolområdet med kanan så kostar det 40 kr per dag.

Vi tyckte väldigt mycket om campingen! Och nära till sommarland var det med!

• La Lola
    Equal skrev 2012-07-23 22:29:52 följande:
    Vi kom precis hem från Leksand Strand camping. Om ni vill bada i poolområdet med kanan så kostar det 40 kr per dag.

Vi tyckte väldigt mycket om campingen! Och nära till sommarland var det med!
    Tänkte också tipsa om den campingen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Indiansommar

Vi är kvar här i Leksand, bra camping fräscha toaletter och duschar. Jag gillar när man kan stänga om sig när man duschar. Ja, det är supernära till sommarland, fast vi går inte in dit har inte så stort intresse av det gubben och jag men man ser alla barnfamiljer som vallfärdar dit på morgonen!
    Vi har varit en sväng till Insjön och efter det åkte vi till Lager 157, bubbelroom mm och shoppa lite. I morgon blir det nog en sväng åt Mora till. 

• vivianne

Jag har varit en del kring Siljan, dock inte campat. Jag rekommenderar Tällberg och långa bryggan i Rättvik. Är ni i Rättvik en söndag kan man ro kyrkbåt vilket är en upplevelse. Även Rättviks kyrka och framförallt kyrkogård är intressant - de gamla häststallen och gårdsnamnen på gravstenarna...

I Mora finns ju det obligatoriska vasaloppsmålet.

Åker ni åt Falun-hållet är en tur ner i gruvan obligatoriskt. Backhoppningstornet erbjuder fin utsikt och Sundborn är en höjdare.

Och glöm inte dalahäststillverkningen i nusnäs

• Indiansommar

Vivianne tack för alla tips! 
    Mora, Nusnäs & Tellberg har vi varit idag. Tellberg var helt fantastisk med sin storslagna utsikt!! Nusnäs var jag som barn och dagens besök vart en stor besvikelse. Minndes det som "mer".... Men den jättestora dalahästen fanns ju kvar famför Olssons, det var ju kul! I Mora kom ösregnet så vi blev inte där så länge tyvärr. Hade gärna sett lite Zorn men det blev bortglömt i ivern att komma till bilen!

Rättvik blir det på fredag och lördag då vi ska till Dalhalla på lördagkväll. Vi tar med husvagnen upp till Dalhalla och fricampar där ett par nätter.

I morgon har vi inte så mycket planerat så vi tar gärna emot tips för torsdagen! 

• vivianne

Halva torsdagen gått när jag läser det här men något jag inte gjort än men gärna vill är att besöka en fäbod. Verkar intressant såväl som roligt.

Sen kan man väl åka sommarrodel vid Rättvik någonstans.

Har ni samma väder som vi i Skåne är det ju bara att dra till stranden

• Indiansommar

Vi har inte samma väder som i Skåne Gråter här har vi fått nytta av våra paraplyer och det är inte för att skydda oss mot solen direkt... Idag har det faktiskt varit finaste dagen med 19 och sol, men lite blåsigt.

Svar på tråden Dalarna med husvagn tips på camping & vad vi ska se!