• Anonym (Upplyst)

EON har gjort kreditupplysning på mig. Varför då?

Jag såg nyss att EON gjort en kreditupplysning på mig. Jag ska flytta till ett område där EON är nätöeverantör. Jag flyttar dock inom området varför jag har EON som nätleverantör också idag. Jag har aldrig angivit att jag önskar bli kund hos EON heller, jag har en annan leverantör idag och ämnar också ha en annan än EON.

Frågan blir alltså varför EON gjort en upplysning på mig. Jag har flyttat tidigare utan att ett elbolag jag inte valt att ingå avtal med gjort upplysning på mig. Därför undrar jag om det här är nytt eller om EON gjort en "fuling" och gjort en upplysning ifall att jag skulle vilja bli kund.

Självklart ska jag ringa dem, jag önskar bara lite mer kött på benen först. 

• Svar på tråden EON har gjort kreditupplysning på mig. Varför då?
  • Anonym

Du både är och förblir kund hos EON oavsett om du vill det eller ej eftersom man inte själv kan välja nätleverantör.

• Anonym

Ring och fråga EON, de vet säkert varför de gjort en uc på dig.

• Anonym (Upplyst)
    Anonym skrev 2012-07-23 15:07:44 följande:
    Du både är och förblir kund hos EON oavsett om du vill det eller ej eftersom man inte själv kan välja nätleverantör.
    Det vet jag också, men jag är inte ny kund hos dem eftersom jag redan idag bor inom samma område med samma nätleverantör. 
    Anonym skrev 2012-07-23 15:08:31 följande:
    Ring och fråga EON, de vet säkert varför de gjort en uc på dig.
    Som jag skrev så ska jag ringa. Jag önskade bara mer kött på benen.
  • SpanskaFlugan

Det är ofta standard att de gör en kreditupplysning när man gör en förändring i sitt avtal. Tre gjorde samma sak med mig när jag la till en extra tjänst på mitt avtal. Jag ringde dem och frågade också dock. Det känns inte bra att de gör de utan att upplysa om det faktiskt. Tyvärr är det ju så att ju flera företag som tagit en kreditupplysning, ju sämre ser det ut, även om man inte faktiskt skrivit avtal eller har några anmärkningar.

Svar på tråden EON har gjort kreditupplysning på mig. Varför då?