• sankaj

Skakningar

Har haft panikångest i 14 år mått jätte dåligt första året ,sedan jag fick antidepressiva mådde jag jätte bra,jobbat,studerat slutat i med piller  från 2006-2011 mådde jätte bra fått barn,men  nu kom den igen och något helt annat jag SKAKAR hela jag varenda muskel mår jätte dåligt men egentligen ingen panik för den kan jag hantera.Livrädd är jag,fick höja Sertralin från 50 mg till 75 mg,fick skakningan i bara underben herom kvällen ,det försvan snabbt.
    Någon som haft sådana symptom??

• Svar på tråden Skakningar
  • Annorlunda Liv

Hej du!

Skakningarna kommer kanske för att du kämpar med att hantera ångesten? Då vandrar den inåt istället.Eller så har du kanske nån kemisk obalans i kroppen. En kompis som haft bulimi i många år lider av skakningar pga detta.

Jag crashade fullständigt och fungerade varken som förälder eller som arbetare. Tårarna rann bara jag tänkte tanken att jag skulle ta tag i disken. Allt blev bara för mycket. Att inte kunna utföra mitt arbete blev droppen och jag sökte vård. Jag gick till min vårdcentral, som i mitt fall var Novakliniken, och fick utskrivet Sertralin (ångest dämpande) och fick en akuttid till en KBT-terapeut. Tabletterna tar jag fortfarande och detta hände förra året.

Terapeuten slutade jag gå till efter ca 10 ggr. Det är verkligen ett tankesätt jag rekomenderar starkt. Sök på Google och läs på lite om det. Man lär sig hur man ska hantera saken när de uppstår eller kanske redan innan de gör det.
    KBT kan hjälpa många oavsett problematik så jag tycker du ska kolla på det. Säkert nått du kan få remiterat från din vårdcentral.

Må väl..

Linda {#emotions_dlg.flower}      

Svar på tråden Skakningar