• Ridingsolo

Grekland i slutet av augusti/början på september?

Hej! Jag och min sambo sitter och ska boka resa till grekland sista veckan i augusti/början på september. Vi vet dock inte så mycket om greklands olika öar. Har fastnat för Skiathos, någon som varit där och kan berätta lite? Är det för kallt för att åka till grekland så sent? Vill ju inte behöva frysa på kvällarna! Har ni andra erfRenheter av grekland ni kan dela med er av? :) Tack på förhand

• Svar på tråden Grekland i slutet av augusti/början på september?
  • JPT

Hänger på den här tråden då vi redan har en resa till Skiathos bokad i mitten av augusti Glad

Jag har varit i Grekland under augusti/september tidigare och det brukar fortfarande vara varmt, både i luften och vattnet. Under augusti är det högsäsong. Kreta är annars en ö som har allt med tanke på hur stor ön är. 

• Ridingsolo

Okay, jag har googlat massor men många skriver att vädret är ostadigt i slutet på augusti-början på september! Men det är ju allltid en chansning klart.. Har du varit på Skiathos förut? Vi vill inte åka till världens festställe men vill inte det ska vara stendött heller.. Det är svårt med tanke på hur mycket det verkar skilja sig ifrån ö till ö!

• JPT

Nej, har inte varit där förut. Blir spännande med ny grekisk ö Glad

• Looloo97

Grekland ostadigt väder i augusti?! Har jag då aldrig upplevt och då har jag vistats på Kreta under alla årstider. Augusti är svinvarmt och nästintill olidligt, i september är det behagligt och fortfarande full sommar. Vi dyker ända in i oktober och badar i havet i november.

• hannis

Skiathos är en supermysig ö, en av mina favoriter! Ön är lagom stor, bussförbindelserna bra, stränderna underbara och staden jättemysig.

Ang vädret håller jag med ovanstående. Vi åker själva helst till Grekland under september. Även detta året.

Svar på tråden Grekland i slutet av augusti/början på september?