• SannaL

Någon mer som fått en hinnsvepning innan BF ?

Hejsan, idag var jag hos min barnmorska på vanligt besök, har gått 38v + 3 och
    igår och hela natten hade jag sammandragningar med ca 7min mellan rum, vaknade
    upp idag och allt var lugnt igen, träffade bm och hon gjorde en hinnsvepning på mig (aj !!)
    är de någon mer som fått göra detta INNAN bf utan att man har egentliga skäl till att få de?
    Vf hon gjorde de har jag ingen aning om då jag bara bad henne känna hur de såg ut just nu efter
    alla sammandragningar jag haft (av ren nyfikenhet) , om de hjälpt att påverka förlossningen, hur lång tid
    brukar de då ta innan värkarna startar?  och hur startade de för er? 
    Har sen tidigare en son och hon sa att andra föderskor oftast redan är öppna 1,5cm, vilket jag var, och min tapp
    hade dragits tillbaka med ca 25% efter gårdagen/nattens arbete.
    Tacksam för alla svar, mvh Sanna :) 

• Svar på tråden Någon mer som fått en hinnsvepning innan BF ?
  • IdaH83

Min bm gjorde det på mig i början av v39. Jag bad henne kolla om det hänt något eftersom jag hade så mycket förvärkar ock regelbundna sådana. Dock var tappen bakåt och stängd men hon körde runt lite ändå . Kanske hjälpte det för dottern föddes ett par dagar senare...

• SannaL
    IdaH83 skrev 2012-07-23 21:49:28 följande:
    Min bm gjorde det på mig i början av v39. Jag bad henne kolla om det hänt något eftersom jag hade så mycket förvärkar ock regelbundna sådana. Dock var tappen bakåt och stängd men hon körde runt lite ändå . Kanske hjälpte det för dottern föddes ett par dagar senare...
    Okej :) jag var öppen 1,5cm och 25% av tappen var borta, hon grejade runt där inne och sa att hon lyckats å nu har jag små värkar, dock väldigt oregelbundna och inga som känns värre än mensvärk typ. ett flertal vänner till mig som gjort hinnsvepning har fått sina bebisar två dagar efteråt, undra om man har samma tur ? :P
  • vems

Hej. Jag gjorde oxå hinnsvepning idag, 11 dagar kvar till BF. Så jag hoppas på att det händer nåt. Än har det inte gjort det, mer än att jag fick så ont efteråt, typ foglossning så jag knappt kan gå. Ska tillbaka om en vecka, så då gör dom väl samma sak antar jag...

• SannaL
    vems skrev 2012-07-24 00:09:43 följande:
    Hej. Jag gjorde oxå hinnsvepning idag, 11 dagar kvar till BF. Så jag hoppas på att det händer nåt. Än har det inte gjort det, mer än att jag fick så ont efteråt, typ foglossning så jag knappt kan gå. Ska tillbaka om en vecka, så då gör dom väl samma sak antar jag...
    hej :) 11 dagar kvar ? när är du beräknad då ? 3e ? så fall ha vi bf samtidigt. 
    ja gud ja kunde knappt gå rakt efteråt, jätte ömt å då hade ja redan foglossning
    innan hon va där å rotade runt. har lite ömma värkar från och till som startat nu ikv,
    men inget seriöst så. Igår när jag hade mina sammandragningar så va de mer att magen
    blev stenhård var 7e minut men nu är de en svag smärta i nedre buken som kommer samtidigt
    som magen stelnar så antar att de kanske har med svepningen att göra?

• vems

Jepp, den tredje :) haha va roligt :)
    Ok men då kanske det är på g för dig då. Va spännande. Jag har väl haft några sammandragningar under dagen, men inga värkar iaf...

• SannaL
    vems skrev 2012-07-24 00:20:40 följande:
    Jepp, den tredje :) haha va roligt :)
    Ok men då kanske det är på g för dig då. Va spännande. Jag har väl haft några sammandragningar under dagen, men inga värkar iaf...
    haha :) ja vi får se va de leder till, är de ditt första barn? :)
  • vems

Ja det är det. Och vi längtar sååååå efter den lilla. Extra spännande eftersom vi inte vet könet heller :)

När jag gick upp i morse så har jag nästan ännu ondare än igår. Det känns som om jag fått en spark i skrevet... Aj aj aj!!! Ska det kännas såhär efter en svepning?...

• SannaL
    vems skrev 2012-07-24 10:02:17 följande:
    Ja det är det. Och vi längtar sååååå efter den lilla. Extra spännande eftersom vi inte vet könet heller :)

När jag gick upp i morse så har jag nästan ännu ondare än igår. Det känns som om jag fått en spark i skrevet... Aj aj aj!!! Ska det kännas såhär efter en svepning?...
    Oh va kul, första ggn e allt extra spännande. Vi vet inte heller könet.
    Ja jag har oxå jätte ont där nere, haft värkar hela natten men inga
    jätte onda eller ihållande, helt hopplöst. :/ 
  • vems

Usch då. Här tror jag att slemproppen gick idag oxå. :)

Svar på tråden Någon mer som fått en hinnsvepning innan BF ?