• silhuett

Vilket bredbands-abonnemang?

Jag funderar på att byta abonnemang, då detta jag har nu är dyrt i förhållande till kvalitén..

I lägenheten jag har nu har jag bredbandet via fiber och har möjlighet till höga hastigheter. Ska dock flytta i höst och vet inte om det finns i de lägenheterna. Men jag har mailat det nya hyresbolaget och frågat, så det får jag väl svar på inom några dagar. Jag vill ju välja ett nytt bredband som funkar både här och i min nya lägenhet, så jag slipper byta abonnemang igen.

Eftersom jag inte har tv brukar jag se direktsändningar från kanalernas play-sidor, och jag brukar ladda ner lite film och serier. Så jag vill ha något som är hyfsat bra. Och det bör vara billigare än 250 kr, och ha möjlighet till e-faktura. Det jag har nu kostar 299 kr + faktura för 19 kr som man inte kan välja bort.

Har kollat runt på olika sajter, men har jättesvårt att få en uppfattning om vad som är tillräckligt bra till ett bra pris..

• Svar på tråden Vilket bredbands-abonnemang?
  • slazh

Det är nog bättre att du byter abonnemang när du flyttar då. När det gäller fiber så är det ju inte så lätt att flytta med eftersom det är olika vilken internetleverantör som kan leverera på den adressen där man bor. ADSL kan man ju flytta med sig men fiber erbjuder ju högre hastighet. Det finns ju också möjlighet att få bra hastigheter via kabeltv-nätet.

Själv har jag Bredbandsbolaget och betalar 250kr/mån för 100Mbit/s. Det tycker jag är rätt överkomligt

• silhuett

Fast det är 3 månaders uppsägningstid på bredbandet jag har nu Foten i munnen Och jag vet inte exakt när jag kommer flytta eftersom jag inte hittat någon lägenhet än.

Så, ska jag vänta med att säga upp bredbandet tills jag har hittat en lägenhet, eller ska jag säga upp det nu och hoppas att uppsägningstiden precis gått ut när jag flyttar in i en ny lägenhet? Eller ska jag byta till ett abonnemang som funkar i båda lägenheterna?

• The Green Witch

Jag har Bredbandsbolaget och är väldigt nöjd. Inga problem att ladda ner TV-serier, spela MMORPGs etc.

• The Green Witch

Ps. Jag har deras fasta abonnemang. Inte 4G, vilket jag väljer att avvakta med eftersom de har vissa begränsningar i sitt 4G-nät gällande nedladdningar.

• silhuett
    The Green Witch skrev 2012-07-23 19:22:19 följande:
    Ps. Jag har deras fasta abonnemang. Inte 4G, vilket jag väljer att avvakta med eftersom de har vissa begränsningar i sitt 4G-nät gällande nedladdningar.
    Deras fasta abonnemang? Är det via tv-uttaget, ADSL eller fiber?
  • slazh

Fiber är väl alltid att föredra om man kan få det eftersom det ger mest bandbredd för pengarna samtidigt som det erbjuder dom högsta hastigheterna.

• silhuett

Jag vet inte om jag pallar att vänta. Internet går ner HELA tiden sen 1-2 veckor tillbaka. Fattar inte vad det håller på med. Innan dess har jag haft samma problem, men inte lika intensivt.
    Så kanske ska man säga upp det, och under de 3 kommande månaderna börja fundera på vad man ska ha istället?

• slazh

Det låter ju väldigt dåligt. Mitt bredband (Bredbandsbolaget fiber) har kanske slutat fungera 2 gånger under dom 5 åren jag har haft det. Du har ingen router eller nåt trådlöst nätverk som strular för dig så att du tappar kontakten mot Internet? Säg upp det du om du känner så det är väl bara att teckna det igen om du ångrar dig

• sportpappa

Dubbelkolla att det inte är routern, nätverkskortet eller datorn som strular. Hur gör du för att lösa uppkopplingsproblemet? Säger tjänsteleverantören att de har problem?

Svar på tråden Vilket bredbands-abonnemang?