• BlivandeMama

Bomullspinnar till bebisar?

Känner mig väldigt dum nu, men det finns ju speciella bomullspinnar till bebisar, vad har man dom till??

• Svar på tråden Bomullspinnar till bebisar?
  • mittistan

Haha jag har ingen aning, vi har dock köpt sådana och använder till mellan bebbes tår! ;) efter bad är de bra att få bort ludd med. :)

• vivla

Haha till öronen ;) de är perfekta för man kan inte råka trycka för långt in ch skada örat :)

• BlivandeMama
    vivla skrev 2012-07-23 21:06:42 följande:
    Haha till öronen ;) de är perfekta för man kan inte råka trycka för långt in ch skada örat :)
    Men ska man verligen göra rent små barns öron? 
  • vivla

Efter bad blir de ju blöta i öronen och de behöver torkas :)

• Azi
    BlivandeMama skrev 2012-07-23 21:09:57 följande:
    Men ska man verligen göra rent små barns öron? 
    Örongången ska man aldrig in i, men visst kan det finnas behov av att rengöra ytterörat på en bebis. Särskilt om barnen kräks ofta.
  • mittistan

De är så tjocka att de kommer inte långt. Har dock aldrig gjort det själv, men ska nog testa ;)

• BlivandeMama

Har hört så mkt olika att man inte ska använda och vissa har sagt att man ska använda xD

• Micalela

vi har med sånna - från libero. De kommer inte in för långt i ögonen, utan man tar ju bara med den yttersta tippen på pinnen=)

micalela.blogg.se TÄVLING på bloggen just nu!
  • Bambusa

nån form av tops (spelar ingen roll vilken) är bra till navelvården i början med..

• annajoanna

Mina barn har haft mycket öronvax sen de var bebisar, jag fick topsa dem flera gånger i veckan, med såna specialtops, precis i "ingången" till örat. Jag tyckte de var toppen!

Svar på tråden Bomullspinnar till bebisar?