• scorpiontjejen

Vaknar flera gånger på nätterna, och oftast i krypställning eller stående.

Finns det nån annan som har det så här? Känns som man är ensam...
    Min lilla snuffs på över 7 månader vaknar ca 3-6 ggr per natt, om inte fler ggr vissa nätter! 
    Och enda sättet att somna igen är att amma eller att ge henne välling..

Nån som har några tips på hur man kan få henne att sova längre stunder på nätterna eller hela nätter?
    Eller hur lång tid denna "fas" håller på? Hon har iofs vaknat flera gånger varje natt sen hon föddes.. Nu börjar man dock känna sig väääldigt trött.

• Svar på tråden Vaknar flera gånger på nätterna, och oftast i krypställning eller stående.
  • Orkide

Samsover ni eller sover hon själv? Om ni inte samsover har ni möjlighet att prova det, jag tänker om det är närhet hon behöver?

• scorpiontjejen

Hon sover i egen säng, vi har haft henne i våran säng tills hon var ca 4 månader, men det är som sagt lika mycket vaket nu som då.. 
    Tycker det är bra att hon sover i sin egen säng då våran säng bara är 160 bred och då gubben vissa nätter blir en ångbastu. 

• skogsvitter

Låter som att hon tränar krypning
    Båda våra har varit så på nätterna när de börjat lära sig krypa. Särskilt andra dottern var vääääldigt jobbig med detta, och det värsta var att det var en hel månads träning från att hon stod på alla fyra tills det släppte och hon verkligen kunde krypa ordentligt. En hel månad av övning mitt i nätterna med andra ord... vi hade en del vakenpass då, ibland var hon vaken 1-2 timmar mitt i natten och bara "tränade". Det gick över när hon kunde krypa ordentligt En del övar på precis samma sätt när de ska börja lära sig att gå.

• scorpiontjejen

Huvva. Tror iaf detta pågått i minst två veckor nu. Hon kryper lite men inte långa sträckor, men det kommer väl snart kan man ju hoppas så hon slipper träna på det mitt i natten, hehe..

• 2Deville

Min kille på 7 månader kille gör liknande. Vaknar efter ett tag, gärna på alla 4. Eller på knä å skakar galler. Det som funkar är ersättning. Gör även såhär ofta när han ska till å sova. Jätte kämpig period. Hoppas det släpper snart. Vaknar ca 3-5ggr natt ibland är det nappen han tappat men även detta. Tar oxå gärna emot tips:) känns inget kul att behöva mata på natten. Men oftast bara det som hjälper:(

Svar på tråden Vaknar flera gånger på nätterna, och oftast i krypställning eller stående.