• Anonym (tös)

nån som flygit med malmö aviation och haft spädbarn med dig?

jag ska flyta till gbg blir byte i sthlm.
    jag ska ha med vår son då som kommer bara 4-5 månader då.

blir att flyga med malmö aviation som de ser ut nu.

är de nån som flygit med dem och haft spädbarn med?

hur fungerar det med tex bagage. men får ju bara ha en max vikt med dig. hur gör man med vagnen? kostar det extra? vågar man ta med den tänkte om den kommer bort eller så?

spänner de fast en städbarn (4-5 månader) i nått bälte? när man flyger?

andra tips att tänka på är välkomna            

• Svar på tråden nån som flygit med malmö aviation och haft spädbarn med dig?
  • Lina o Ante

Med bagaget kan jag inte svara på men jag och min sambo flög mellan gbg och umeå när våran dotter var 5-6 månader och vi fick då ett "bälte" som du spänner fast i ditt egna knä och sedan runt ditt barn.. Du har alltså barnet i knät.. vi mellan landade också i stockholm och och flög med malmö aviation och tyckte det gick väldigt bra..

min svärmor som vi skulle till i umeå hade fixat allt med barnvagn och bilbarnstolar så jag kan tyvärr inte hjä'lpa dig där.. hoppas ialla fall att du fått lite svar på dina funderingar..

• Anonym (tös)
    Lina o Ante skrev 2012-07-23 22:38:45 följande:
    Med bagaget kan jag inte svara på men jag och min sambo flög mellan gbg och umeå när våran dotter var 5-6 månader och vi fick då ett "bälte" som du spänner fast i ditt egna knä och sedan runt ditt barn.. Du har alltså barnet i knät.. vi mellan landade också i stockholm och och flög med malmö aviation och tyckte det gick väldigt bra..

min svärmor som vi skulle till i umeå hade fixat allt med barnvagn och bilbarnstolar så jag kan tyvärr inte hjä'lpa dig där.. hoppas ialla fall att du fått lite svar på dina funderingar..

vi ska också flyta samma stäcka men från umeå till gbg och sen hem.
    tror inte jag kommer kunna låna nån vagn men får kolla upp det... bilbarntol behöver jag inte då de jag ska besöka inte har nån bil. för man behövber väl inte bilbarstol när man åker lokalt? 
  • Lina o Ante

Nä då sitter dom ju i vagnen så det skall man ju inte behöva.. lättast är kanske att försöka ringa till flyget och prata med om dom har någon information som man kan kontakta..
    Läste på hemsidan att dom hänvisar att man ringer det flygbolag man skall flyga med om man har frågor om vikt och kostnader för bagaget..

• Anonym (tös)
    Lina o Ante skrev 2012-07-23 23:02:33 följande:
    Nä då sitter dom ju i vagnen så det skall man ju inte behöva.. lättast är kanske att försöka ringa till flyget och prata med om dom har någon information som man kan kontakta..
    Läste på hemsidan att dom hänvisar att man ringer det flygbolag man skall flyga med om man har frågor om vikt och kostnader för bagaget..
    jo  jafår nog ringa malmö aviation.

hur gjorde ni vid start och alndning för att utdvika lock på öron för barnet? 
  • Lina o Ante

hihi ja inte jätte mycket prata med dom om det oxå vad dom rekomenderar.. Våran dotter somnade precis innan vi lyfte från gbg och vaknade inte förens vi bytte blöja på henne när vi landat i umeå.. så hon sov både i start i gbg och stockholm och i landningarna.. samma sak på hem resan...

• Anonym (M)

Jag har flugit med malmö aviation med spädbarn. Barnvagn får man ta med utöver sin vanliga vikt och det kostar inget extra. Det är fri placering på planen så säg till vid gaten att du vill gå på först så brukar de lösa det när man flyger med små barn.

De är inte så tillmötesgående om bagage skadas när man flyger med dem. Jag fick bråka med dem när de förstörde min väska. Packa barnvagen i i en väska eller något liknande och öppna upp den direkt på flygplatsen för att kontrollera att inget är skadat.     

• Anonym (tös)
    Anonym (M) skrev 2012-07-23 23:31:42 följande:
    Jag har flugit med malmö aviation med spädbarn. Barnvagn får man ta med utöver sin vanliga vikt och det kostar inget extra. Det är fri placering på planen så säg till vid gaten att du vill gå på först så brukar de lösa det när man flyger med små barn.

De är inte så tillmötesgående om bagage skadas när man flyger med dem. Jag fick bråka med dem när de förstörde min väska. Packa barnvagen i i en väska eller något liknande och öppna upp den direkt på flygplatsen för att kontrollera att inget är skadat.     

Barnvagn får inte plats i nån väska tyvärr
  • Anonym (tös)
    Anonym (M) skrev 2012-07-23 23:31:42 följande:

Barnvagn får inte plats i nån väska tyvärr
  • Anonym (Ofta)

Inget att oroa sig för. Har flugit väldigt ofta med dem och de är tillmötesgående. Numera har de som rutin att de som åker med småbarn går ombord först. Sedan har de full koll på vilka som flyger med spädisar. De frågar om du gjort det förr och visar hur liten ska sitta. Är det lite folk på planet så kan man få ta ombord bilbarnstolen och det kan underlätta. Jag reste ofta ensam med två små, varav den minsta HATADE att sitta fastspänd i mitt knä. Men att sitta i bilbarnstolen bakvänd fungerade toppen. Bagage har heller aldrig varit ngt problem. Trots i vissa lägen både tvillingvagn och dubbla barnstolar och babysitter...och en massa packning. Så oroa dig inte. Det kommer att funka toppen.

• Anonym (M)

Om du inte har ngn väska till barnvagen så finns det påsar att köpa på flygplatsen som man lägger barnvagnen i.

• Anonym (tös)

Tack för era svar hoppas verkligen vår son inte protesterar att sitta i famnen då jag inte ska ta med babyskyddet.

• Anonym (M)

Vi har flugit utan babyskydd och det har inte varit några problem. Kan vara bra att sätta fast barnet så sent som möjligt.

• MHBW81

Jag har flugit med både malmö aviation och andra bolag när mina barn var små.
    Vagn och bilstol checkar man in som "Specialbagage" då får man en stor genomskinlig plastsäck att placera det i.

Sen checkar man in som vanligt.

För förebyggande av lock brukar man rekommendera antingen amning eller flaskmatning med antingen välling eller vatten så att barnet sväljer och "Tuggar"

Det är samma effekt som när vi tuggar tuggummi eller dricker.

Napp tror jag också kan funka men amning/flaska är nog bättre.

Se till att ha något att sysselsätta barnet med under flygresan. det är ju tråkigt att flyga för barn.

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Konvaljen

Vi har flugit med båda våra barn då de var i 4-5månadersåldern. De sitter fastspända i en sele i knäet under start och landning. Jag har ammat/gett flaska för att undvika lock, funkat alla gånger utom en.

Svar på tråden nån som flygit med malmö aviation och haft spädbarn med dig?