• ansanviol

Moderkaka i framvägg

Vill veta vad det gör för skillnad när man har det, detta är min tredje graviditet o jag har inte haft det förut..
    min mage är väldigt stor och undrar om det kan ha nåt med det att göra?
    Jag vet att man känner mindre av bebisen o jag känner bara små buffar än så länge, jag är i vecka 21

• Svar på tråden Moderkaka i framvägg
  • PetraD

vad jag vet så är det väl det som är skillnaden att man oftast känner av sparkar/rörelser mindre. tror inte har någon mer större skillnad än det..

• StarStruck

Jag har också min i framvägg och den funkar som stötdämpare men jag började känna ordentliga runt v 21-22 nånting

• Flisan79

Ingen skillnad förutom det ni nämnt. Har haft den fram två graviditeter och bak en. Personligen kände jag sparkar innefrån lika mycket men lite tidigare utifrån när den var bak.

• shopahollic

Enda skillnaden är väl som tidigare nämnt, att den fungerar som en stötdämpare. Har inte haft större mage denna gången så tror inte att det påverkar.

majbebis08.blogg.se *Bebis BF 120922* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • Rocktroll

Jag har större mage men jag tror att det är för att jag bär barnet annorlunda denna gången, och inte pga moderkakan Glad

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • PetraD

Ja det beror nog mer på hur/var barnet ligger. Sen blir ju oftast/säkert större när inte är första

Svar på tråden Moderkaka i framvägg