• bewe

    Hur såg era flytningar ut efter ÄL när ni var gravida?

    Lite otrevlig fråga, men somsagt..så undrar jag hur era flytningar har sett ut efter ägglossningen när ni varit gravida, vad var det för skillnad jämfört med när mensen kommit de andra månaderna?

    Fick redan på ÄL+2 vita, tjocka flytningar..idag på ÄL+6 har jag molvärk som går ut i benen och ryggen.
    Tacksam för era svar och erfarenheter! Ser det mest som en liten kul grej att leta efter lite hopp Solig

  • Svar på tråden Hur såg era flytningar ut efter ÄL när ni var gravida?
  • åttio7

    Ts, för mig var det lika som för dig! (slutade dock i mf den gången) men denna gång har jag samma symptom och hoppas så klart på ett plus igen håller tummarna för dig

  • bewe

    Tack för era svar! Glad åttio7: Hoppas det är något för dig med då denna gången, när har du BIM?  

    Åh, jag hoppas verkligen det är något, men somsagt så har jag långt kvar till BIM..
    Har en annan liten fråga med..
    Enligt kalendern skulle jag haft ägglossning 19/7, men den 17/7 kände jag små hugg/skarp molvärk i högra äggstocks-området, har aldrig kännt så innan men det kändes solklart att det var ägglossningen som kändes.
    Vi myste den 16/7, 17/7 (ägglossningen, och då myste vi rejält) och den 18/7, MEN..om det nu inte var ägglossningen jag kände, och den skedde den 19/7 (vilket jag tvekar till, för då hade jag somsagt redan fått vita, tjocka flytningar) istället..finns det ändå en chans till att jag kan ha blivit gravid då?

    Tack ännu en gång, söker gärna efter fler erfarenheter om det här med flytningarna! Glad 

  • SussBebis

    Hoppar gärna in här. Jag har samma flytningar som dig ts vita trådiga direkt efter ÄL. Fast nu börjar d försvinna lite lätt. När har du BIM? Jag har 3/8 :)

  • bewe
    SusanneÖst skrev 2012-07-24 02:06:39 följande:
    Hoppar gärna in här. Jag har samma flytningar som dig ts vita trådiga direkt efter ÄL. Fast nu börjar d försvinna lite lätt. När har du BIM? Jag har 3/8 :)
    Åh vad kul! Mina är dock inte trådiga, utan bildar mer små toppar när man tar flytningen mellan fingrarna (ursäkta, haha..) men idag har jag inte haft något alls, helt torrt (i trosorna och vid toabesök iallafall)
    Jag har BIM 2/8, enligt kalendern.. men tror somsagt att jag hade ÄL två dagar tidigare så har väl BIM runt 31/7-2/8 Glad Kul om vi kan följas åt och se om flytningarna är början på något större Flört
  • jessiejones

    Jag läste lite om flytningar kring äl, kommer tyvärr inte ihåg vart Intressant för det var till och med bilder på flytningarna..

    Kan ge en kort beskrivning av det som jag läste.

    * Genomskinliga vattniga flytningar- då är äl på eller i gång och spermierna kan simma lättare upp, sekretet är lättare att ta sig igenom än annars.
    * Äggvita, gele akktigt  som man kan dra så det blir trådar - Äl är igång spermier kan simma upp lätt.
    * Vita tjocka lotion sekret äl är över och spermier har svårt att ta sig igenom det tjocka sekretet.
    * Vita tjocka flytningar med som små kulor i- äl är över och spermier kan inte simma i detta.

    Typ så stod det.

    Har oxå Bim i början av Augusti, har prickat äl då jag använde stickor- så nu är det spännande..

    Hoppas alla får +

  • bewe
    jessiejones skrev 2012-07-24 14:05:06 följande:
    Jag läste lite om flytningar kring äl, kommer tyvärr inte ihåg vart Intressant för det var till och med bilder på flytningarna..

    Kan ge en kort beskrivning av det som jag läste.

    * Genomskinliga vattniga flytningar- då är äl på eller i gång och spermierna kan simma lättare upp, sekretet är lättare att ta sig igenom än annars.
    * Äggvita, gele akktigt  som man kan dra så det blir trådar - Äl är igång spermier kan simma upp lätt.
    * Vita tjocka lotion sekret äl är över och spermier har svårt att ta sig igenom det tjocka sekretet.
    * Vita tjocka flytningar med som små kulor i- äl är över och spermier kan inte simma i detta.

    Typ så stod det.

    Har oxå Bim i början av Augusti, har prickat äl då jag använde stickor- så nu är det spännande..

    Hoppas alla får +
    Har också läst detta, sen mååånga trådar där folk frågar samma som mig, verkar som att det är 50/50 som har varit gravida med dessa vita, lotionsaktiga flytningarna.. och vissa har alltid dessa innan mens?

    Tack! Glad
  • bewe

    Ingen mer?
    Är idag på ÄL+7 och känner fortfarande av lätt molvärk i svanken och i tjejmagen, flytningarna har avtagit nästan helt..  

  • bewe
    åttio7 skrev 2012-07-24 19:41:59 följande:
    Bewe, BIM om fem dagar. BIM 29/7, är på ÄL+11 idag
    Okej, då har du ju inte så lång tid kvar! Spännande. Glad
    Har du några symptom? 
Svar på tråden Hur såg era flytningar ut efter ÄL när ni var gravida?