Boende i Paphos Cypern??
Hej FL!
Vi åker till Cypern två vuxna och två barn under fem år nu i sommar och söker tips på bra boende i Paphos.
tackar för alla tips!
Hej FL!
Vi åker till Cypern två vuxna och två barn under fem år nu i sommar och söker tips på bra boende i Paphos.
tackar för alla tips!
Hej vi ska troligtvis oxå åka dit. Vilka flyger ni med?
Hej
Vi flyger med Ryanair och ni?
Ingen som har några tips eller som varit där?
Mina föräldrar flög också med Ryan och bodde på St. Nicholas Residence:
http://www.booking.com/hotel/cy/st-nicolas.sv.html?sid=cfd18fd5c8296084834510050d217c10;dcid=1;srfid=b9e6c67570bfb32117494c2681e49416X8
Det är kanonfina lägenheter med självhushåll och stort poolområde, men det var lite för långt från centrum osv.
Det går bussar fram o tillbaks från stranden, men jag är nog mer sån att jag vill ha liv och rörelse direkt utanför hotellet. Vi ska åka i höst och kollar också boende, jag har fastnat för det här:
http://www.booking.com/hotel/cy/daphne-apartments.sv.html?sid=cfd18fd5c8296084834510050d217c10;dcid=1;srfid=b9e6c67570bfb32117494c2681e49416X5
Inte så stor pool men helt ok, jag vill ha nära till strand, lägenhet med två sovrum och möjlighet att laga egen mat eftersom vi är 5 personer.
Ett tips är ju annars att kolla på charterbolagens hemsidor vad dom använder för hotell, sedan kolla på hotellets egen hemsida vad det kostar att boka direkt med dom. Charterbolagen har dock kraftigt rabatterade priser och betalar nästan ingenting för rummen, men man får ju en hint om vad som finns. Själv använder jag alltid booking.com, dom ligger ofta bra i pris.
Åh tack snälla för tipsen! Ska absolut kolla in dem :) Vet du hur dyrt /billigt det är där?Kan kan dricka kranvatten eller måste man köpa?Vet du om man måste vaccinera barnen?
Prismässigt så ligger det på "turistnivå" kan inte påstå att det är direkt billigt enligt vad mina föräldrar tyckte i alla fall. Själva har vi ju inte varit där än eftersom vi ska dit i oktober
Vattnet köper du på flaska, men vaccinera er behöver ni inte göra. Jag har aldrig vaccinerat mig eller nån annan i familjen för att åka inom Europa. Ta med myggmedel typ Off så är ni i alla fall garderade mot jobbiga bett.
Ok tack snälla! Vi åker dit i augusti så vi får se vart vi hamnar och hur det blir :)
Cypern är lämplig för familjer med barn. Det bästa är floden lata.
Diabilder ont ryggen och alla smycken och ringar måste avlägsnas innan glidning.
Vattenparken är lämplig för små barn, det finns bara ett fåtal större bilder.
Maten är ok men vardagliga likhet är tråkigt. Alla inc. drycker, öl och glass suger.
Cypern är ett paradis för tjuvar och tjuvar grupper, Panthea ffff och Callisto är deras favorit.
Medan vi var där för tre lägenhet var uppdelad och alla kontanter och smycken mm
stals. Dörrlås är patetiskt, och det är därför tjuvar har invaderat rum på nätterna.
Samma upprepas i Callisto hotell. Tjuvarna var ungefär 12 år gamla pojkar, styrs av en vuxen skandinaviska ser man.
Lokala butiker försöker stjäla vanligtvis 50 och 100-eurosedlar med butiker kommersiella besättningar med olika trick.
Hotellet har inte en riktig kundskyddet eller natt bevakning så att du är i din egen risk där.
Klimatet är varmt, men inte mycket saker är inte särskilt vänliga och platsen är mycket osäkra.
Allt tillsammans tror jag du har det bättre att tänka två gånger för att gå till dessa Hotells eller Cypern.
Familjen från Finland, höst 2012