tips på fyllning i smörgåstårta?
Ska göra smörgåstårta till min födelsedag och behöver recept på bra fyllning.
Ska vara utan tonfisk och leverpastej.
Någon som har något tips?
Ska göra smörgåstårta till min födelsedag och behöver recept på bra fyllning.
Ska vara utan tonfisk och leverpastej.
Någon som har något tips?
J brukar typ göra räksallad i
Smörgåstårta är bara så gott
Ta rökt kött och hacka det fint.
Blanda med creme fraiche och pepparrot och krydda efter smak.
Ja visst är det :)
Lät gott med rökt kött och pepparrot.
Fler förslag?
Och kombinationer som passar ihop..tänkte göra 3 olika lager och räkor och skinka uppe på
En som är riktigt god men bara 2 lager egentligen.
Färdig räksallad med extra räkor (hackade) och lite extra dill.
Lager 2 färskost (typ filadelfia) tillsammans med hackad rökt lax och ev lite rom.
Viktigast är att du fyller smörgåstårtan senast dagen innan så den får gotta till sig annars är risken att brödet smakar torrt.
Vill du garnera samma dag (rekommenderas) så ta smörgåspapper som du blöter och skrynklar ihop så de blir ordentligt fuktade. Klä sen in smörgåstårtan i det och sen lägger du fuktiga handdukar över och in i kylen. Bara taran och dekorera sen :)
Yammi!
Blanda finstrimlad rökt skinka, ananas el. mandariner, löst vispad grädde och crème fraiche.
Hårdkokta ägg, löst vispad grädde och crème frache.
Blanda: Majonäs, grädde, chilisås, ägg, dill. Har inga exakta mått utan testar mig fram varje gång.
På har jag grädde blandat med majonäs, färska räkor varvat med skinkrullar, tomat samt gurka.
Enkelt och jättegott!
När jag gjorde smörgåstårtor sist samlade jag inspiration från en matbloggare jag gillar som är expert på just smörgåstårtor. Kolla igenom den här bloggen!
kryddburken.se/%C3%B6rg%C3%A5st%C3%A5rta
Tack allihop för många bra tips och recept!
Tror jag kör på räksallad med extra dill och räkor och en äggfyllning,hoppas det blir bra :)