• nigafati

orginellt tema på bröllop? tips på nått "lite annorlunda" ?

har ett tag funderat på medeltidsbröllopp. det är ju så vackert, och tilltalar mig (och sambon) men egentligen har vi ju inte så stort intresse av det i övrigt. hmm...
    sitter o funderar på vad man annars kunde ha för roligt "tema". naturväsen/natur på något sätt kanske? vi båda gillar ju att vistas i naturen...

någon som har haft ett eget eller varit på någon annans lite "annorlunda" bröllop? berätta gärna! =)

(nu är bröllop här inte aktuellt på minst en 2-3 år ... men just därför har man ju mycket tid att planera)

• Svar på tråden orginellt tema på bröllop? tips på nått "lite annorlunda" ?
  • faithfully

På skoj pratade jag och sambon igår om att ha ett country/amerikanskt bröllop. BBQ, rutiga dukar, stråhatt, countrymusik, men då är vi iofs ute efter något enklare om det skulle bli bröllop mellan oss ;)

• katalysator

De bästa temana tycker jag är de som sätter stämning men inte ställer till det alldeles för mycket för gästerna. Att ha ett medeltids-/fantasybröllop är ju funkis om merparten av ens vänner är lajvare och redan har sådana kläder, men att förvänta sig att alla ens gäster ska köpa eller sätta sig och sy helt nya kläder till bröllopet känns inte vettigt.

Har ni någon drömplats och tidpunkt som ni skulle vilja gifta er på, eller är det ett kyrkbröllop inomhus? Om ni har en plats i åtanke redan så tror jag att det är lättast att bygga upp temat utifrån det Glad Jag tänker mig att ett midsommarängsbröllop med barfotagäster i blommiga sommarklänningar och blomsterkransar är supermysigt men ändå väldigt enkelt för gästerna, men med "natur" kanske du och din karl redan är helt nischade på bergsklättring eller dykning?

• Kattdamen

Kalle Anka-bröllop!

En kopp te, tack.
  • Khaleesi

Ni skulle kunna ha ett gammeldags bondbröllop, med häst och vagn och loge och den biten. Då kan folk komma i vanliga kostymer och sommarklänningar om de vill, eller gärna i folkdräkt om de har sådan. Med fest och dans på loge kommer ni lite mer ut i naturen än om man håller till inne i stan. Jag var på ett bröllop där brudparen kom till festplatsen i roddbåt, enligt gammal tradition. Jättemysigt! En av gästerna stod dessutom på stranden och spelade fiol, en låt som han hade skrivit speciellt till brudparet. Trevligt, om man nu råkar ha en speleman i bekantskapskretsen.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden orginellt tema på bröllop? tips på nått "lite annorlunda" ?