• langtar efter min babis

IUI inseminering?

Hej, finns det någon som vill dela med sig av erfarenheter från inseminering (iui) Vi har bokat in oss nästa månad, det är en del pengar & vissa läkare säger att chansen är så liten att det ska lyckas att det är bättre att gå direkt på IVF. Jag har ätit pergotime nu i 3 månader i samband med metformin & otrevlige sprutor utan resultat. IUI är nog vanligare i England där vi bor än i Sverige för jag kan inte hitta någon här på familjeliv... Varför väljer inte fler inseminering? Om det ökar chanserna, även om bara något? Är det en pengafråga? Är detbättre att spara pengarna till ivf? Vad tror ni? Snälla finns det nån med erfarenhet från iui?

• Svar på tråden IUI inseminering?
  • Hjärtefröjd

Vi jag gjort 15-20 inseminationer (ofta 3-4 i samma cykel), men har bara betalar 500 kr per insemination, så därför testade vi det under ett halvår innan vi gick vidare med IVF. Nu lyckades vi varken vid insemination eller IVF, trots att allt såg perfekt ut... men det är ju en annan historia.

Oj 15-20 stycken, Det visste jag inte ens attan kunde göra fler i sammacykel! Vilken tur att ni bara betalar 500kr, vi är som sagt inbokade nästa månad men betalar då ?900 + tablett osv så vi räknar med en 10.000 för 1 gång :-s Jag har svårt att inte låta allt detta ta över mitt liv och Kan bara tänka mig vad ni gått igenom! Ska ni testa ivf en gång till?

• Hjärtefröjd

Vi har efter 6 år blivit gravida på naturligt väg (efter immunologisk utredning/behandling i Aten), så förhoppningsvis behöver vi inte göra fler IVF:er.

Varför kommer det kosta 10 000 kr om själva inseminationen kostar 900 kr? Läkemedel betalat du ju bara upp till 2400 kr (eller vad högkostnadsskyddet ligger på just nu).

Vad fantastiskt!! Grattis Det kostar 900 euro där jag bor och med alla läkarbesök samt tabl är vi uppe i ca 10.00 svenska kr dessvärre...

• Hjärtefröjd

Aha, okej.. det var ju inte billigt. Om jag hade valt i efterhand hade vi gått vidare med IVF direkt eftersom chansen att lyckas är mycket större än vid insemination. Men visst, insemination är ju klart mindre påfrestande, så det kan ju vara värt att testa någon gång, trots att det är väldigt dyrt i ett fall...

Mmm..vi testar nog.. Men vi har kontakt med carlsnderska i Gbg så blir det IVF i höst kommer vi att göra det hemma i Sverige hos dom, Här kostar 1 IVf 42.000 kr och det finns inget 3 pack. Vad härligt för dig att lägga allt detta bakom dig

• Hjärtefröjd

Lycka till!

Vi är inte då långt gångna än (v 7+0), så vi håller verkligen tummar och tår för att det ska gå hela vägen den här gången.

Svar på tråden IUI inseminering?