• myran82

Vilken elektrisk amningspump?

Jag behöver en elektrisk amningspump och har kikat på medela mini elektric och philips avents elektriska.
    Medela swing har jag sett också, men den tycker jag är lite för dyr.

Jag kommer att pumpa dagligen.

Tacksam för tips =)

• Svar på tråden Vilken elektrisk amningspump?
  • Pussesnufs

Jag skulle rekommendera Medelas swing trots priset. Den är kanon!

Scientia Potentia Nostra
  • marla333
    Pussesnufs skrev 2012-07-24 17:18:48 följande:
    Jag skulle rekommendera Medelas swing trots priset. Den är kanon!
    håller med! den hade jag till första barnet och har precis köpt den igen till andra barnet. den är värd priset! och om det blev problem eller jag hade frågor, ringde jag alltid direkt till medela, de var alltid hjälpsamma och svarade på frågor. hade en del som gick sönder, och fick två nya gratis på direkten...

jag pumpade dagligen, och den var verkligen det bästa jag skaffat. jag tyckte amningen var obehaglig och gick ganska fort över till att bara pumpa ur och ge i flaska. så jag helammade, fast med bröstpumpen =)  
  • myran82

Det blev en Swing. Köpte den i dag.

Blev dock lite lite besviken när jag kom hem & öppnade paketet, på provexemplaret hade de en mjuk tratt som kändes jättebehaglig att ta i. Mjuk liksom (
    I mitt paket låg en i hårdplast =(

I infobladet jag tog i butiken i går står det även om en mjukare tratt, soft-fit. Måste vara den som var i provexemplaret i butiken.

Iallafall funkar pumpen bra och jag känner mig mycket mindre stressad nu när jag pumpar & ger på flaska istället för att amma hela tiden.
    En amning tar runt 1 timma, ibland mer och sonen blir ändå inte mätt utan måste ha tillägg.

Tillägg behöver han fortfarande ha, men förhoppningen är att min produktion ska öka så vi slipper det framöver.

• LillyLolo

Kan glädja dig med att det mjuka på tratten är sämre och det känns bättre med det hårda

Jag har båda :)

• Jessica08

Hej hej
    Jag är lite inne på att skaffa en el. amninspump då jag tycker att den manuella är jobbig och tar lång tid.
    Det är så att min tjej inte tar ena bröstet då hon har sitt favvo bröst men jag försöker ändå envisas med att hon iaf ska börja ta de mindre bröstet som nu blivit ganska mkt mindre då hon ratar det och jag inte riktigt orkar pumpa för hand.. :/
    Är det rätt anledning att skaffa en el. amninspump eller vad tycker ni jag ska göra?
    Så tänkte jag isf börja ge henne lite på flaska också samtidigt som brösten kanske blir någolunda lika storlek..

• Indiansommar

När jag inte kunde amma min son (som är född -91) så fick man låna en elektrisk pump gratis från bb, får man inte det längre?

• marla333
    Indiansommar skrev 2012-07-26 23:50:39 följande:
    När jag inte kunde amma min son (som är född -91) så fick man låna en elektrisk pump gratis från bb, får man inte det längre?

Har hört att de man hyr är ganska stora? Och att de kostar 500kr i månaden. Medela swing, plus tillbehör hade jag med i väskan till skolan, så den är bärbar ;)
Svar på tråden Vilken elektrisk amningspump?