• pacta sunt servanda

Vad lägger du på den hemgjorda pizzan?

Ni som gör egen pizza inspirera mig, vad har ni på den? Jag gör just nu en variant med flera olika starka korvar, fetaost, kronärtskockor, tomatsås på botten, riven ost och örtkryddor. Sen finns det ju vanliga med köttfärs/skinka, champinjoner, paprika o.s.v. Men om du brukar göra något annorlunda hade det varit om du delade med dig här.

• Svar på tråden Vad lägger du på den hemgjorda pizzan?
  • Bong

Jag brukar lägga på ost, färska champinjoner och skivad lök innan pizzan åker in i ugnen. När den är färdig toppar jag med ruccola, lufttorkad skinka, vitlökssalami och oliver.
    Supergott!!

• RiaRa

Inget annorlunda, men jag berättar ändå ;)

Tomatsås, riven ost, tonfisk, fetaost, mozzarella.  

• Tow2Mater

Tomatsås med lok o kryddor i (ej bara ren tomatsås), kyckling, spenat, svarta oliver.

• Frontline

Tomatsås, stekt bacon, stekta kantareller, paprika i olika färger samt den givna västerbottenosten på och oregano över den.

Jag gillar lite stark så jag tar gärna på småbitar av jalapeño på min...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • pacta sunt servanda
    Bong skrev 2012-07-24 18:21:24 följande:
    Jag brukar lägga på ost, färska champinjoner och skivad lök innan pizzan åker in i ugnen. När den är färdig toppar jag med ruccola, lufttorkad skinka, vitlökssalami och oliver.
    Supergott!!
    Det där lät verkligen hur gott som helst det måste jag testa nästa gång!Skrattande
  • pacta sunt servanda

Mmm, många goda tips här, kyckling ska definitivt prövas! Kantareller är ju perfekt årstid för nu!

• MrsMcC

Idag blir det hemgjord pizza med tomatsås, kronärtskockshjärtan, svampinjoner, pesto, mozzarella och lite parmesan. 
    Sedan blir det några pestoknyten att lägga i frysen också 

• tessum

Vi gör 4 olika sorters pizza och fryser ner resterna.

Hemmagjord tomatsås och mozzarellaost är ett måste på alla.

Pizza 1 : Tomater , philadelphiaost (klickar lite här och där) , inlagd paprika, kebabkött och lök (ibland kantareller om vi plockat mycket) och ruccola eller spenat

Pizza 2: Skinka, salami (både peppar och chilisalami) philadelphiaost (delar upp en burk på pizza ett och två)

Pizza 3: Rester av någon köttfärssås och av olika ostar (fryser ner små ostbitar som blivit kvar när vi haft det till annat) bland annat parmesan, gräddädel , västerbottensost och cheddar brukar finnas, lite tomater och champinjoner

Pizza 4: Kycklingfilè i tärningar , ananas , banan , bacon, jordnötter och curry

Svar på tråden Vad lägger du på den hemgjorda pizzan?