• Anonym (suck)

Klåda i underlivet innan mensen.

I ungefär 4-5 månader har jag känt klåda till och från i underlivet, dock bara vissa dagar.
    Till slut började jag märka att det ALLTID var dagarna innan mensen, sen går det över igen för att börja några dagar innan nästa mens igen, och så har det nu hållt på i snart ett halvår.
    Är det svamp eller vad?
    & varför kommer det innan mensen?
    Det kliar inte extremt, men ändå en del, framförallt i slidöppningen.

• Svar på tråden Klåda i underlivet innan mensen.
  • Pinguicula

Vet att vissa får svamp vid mens iaf... Kanske beror på att ph-värdet eller nåt är annorlunda? Bara gissar.

• Anonym (M)

Det kan mycket väl vara svamp. Jag fick så mycket förut. Just innan mensen så kom svampen, det kliade en del och så blev flytningarna tjocka! Men med mensen fösvann det.

Fick förklarat för mig att hormonbalansen i kroppen kan göra att phvärdet kommer ur balans och mensen sköljer och neutraliserar det hela!

Tycker du ska kolla upp dig och få medicin mot svampen. Jag har blivit kvitt mina problem med receptbelagd medicin för det receptfria som finns är bara skit!!! 

• Anonym

Har samma sak men jag har bakteriell vaginos så min slida är väldigt känslig. Det kliar innan och framförallt efte mena luktar det illa.

• Anonym (suck)

Hur lång tid tar det innan besvären försvinner? För jag hade svamp (barnmorskan trodde det var påbörjan till det) i januari, så jag var på apoteket och köpte med mig vagitorium hem, det hjälpte och försvann.
    Men sen började detta.

Det luktar inte illa eller så, utan det kliar bara i slidöppningen innan mensen.

• Cecese

Jag har märkt samma 2 menscykler på rad. Det började med en svampinfektion för ett par månader sen, den försvann efter behandling. Sen innan förra mensen fick jag klåda och att det sved men det försvann efter mensen, smörjde dock med svampsalva hela mensen eftersom det lindrade klådan.

Nu ska jag ha mens om några dagar och för ett par dagar sen började jag känna av klåda och sveda igen men inga andra tecken på svamp så jag har provat med att smörja med rejält med matolja (har läst att andra använt olivolja men jag hade inte det hemma) 2 nätter och klådan o svedan har faktiskt försvunnit så jag antar att det helt enkelt beror på torra slemhinnor i samband med en hel del sex eller nåt och att det blir återfuktat av oljan. Vet inte om det hjälper dej men det kan ju vara värt ett försök.

Svar på tråden Klåda i underlivet innan mensen.