• malte13

Skavsår

Hej!
    Slänger ut en fråga här bara för att höra era åsikter.
    Jag har rätt känsliga fötter. Så fort dom blir blöta så får jag skavsår och vattenblåsor. (Är ju blött nästan varje dag nu....) Är det torrt när jag är ute och springer är det lugnt men blir son och strumpan minsta blöt så får jag problem.
    Har nån av er testat "löparstrumpor"? Såg det på sportaffären sist jag var där men då ett par kostade nästan 100 spänn blev jag lite snål.... Kan dom vara värda det? Har ju lust att testa för att se om dom kan hjälpa min fötter....
    För när jag nu kommit igång att springa vill jag kunna fortsätta trots denna regniinga sommar.

• Svar på tråden Skavsår
  • IsDimma

Dom är värd varenda krona! Iaf för mina fötter. Jag får skavsår av allt! Nya skor, nygamla skor som är säsonsbetonad (sandaler, vinterskor osv) som man tar fram år efter år, får skavsår ovanpå foten av mima tofflor. Ja, you get the point. Men med mina strumpor klarar jag mig från skavsår nästan jämt

• malte13

Då får det bli en cykeltur in till stan idag då eftersom sportaffären börjar sin rea idag och så kan jag hoppas dom har rea på strumpor!
    Tack för svaren!

• Hejhoppsan

Välj gärna en så tunn löparstrumpa som möjligt. Det finns lite tjockare varianter också, men dom känns lite klumpiga tycker jag (och ger mig skavsår på tårna).

• malte13
    Hejhoppsan skrev 2012-07-25 09:52:33 följande:
    Välj gärna en så tunn löparstrumpa som möjligt. Det finns lite tjockare varianter också, men dom känns lite klumpiga tycker jag (och ger mig skavsår på tårna).
    Tog ett par mittemellan. Inte dom tjockaste och inte dom tunnaste. Men nu har jag cyklat fyra mil så nån springrunda för att testa dom idag blir det inte utan dom får vänta tills imorgon. Så får vi se vad jag tycker om dom.....
Svar på tråden Skavsår