Anonym skrev 2012-07-25 02:17:38 följande:
Ursäkta att ja snor din tråd lite :)Ja tror att jag kan ha svamp är gravid tänkte gå t apoteket o köpa mig en kur . Men igår upptäckte jag att ja hade fått några konstiga blåsor precis så som du beskriver det d liknade vattenblåsor som sved lite , smorde in med lite fet kläm o på morgonen var dom borta , inte kan väl de va herpes ?
Vad jag har förstått så blir herpes såriga rätt snabbt, och det blev inte mina.
Var hos kvinnokliniken idag, visade sig att jag har kondylom :(
Så tror mina blåsor beror på det, men gynekologen sa att jag hade svamp också
Man ska alltid kolla upp blåsor i underlivet så gör det, så dom inte blir såriga eller liknande :)
Anonym (Fungo) skrev 2012-07-25 20:35:25 följande:
Jag vet vad du har!!! Jag har haft exakt samma. Hade problem med återkommande svamp i många många år, och fick för ca 4 år sedan blåsor på vardera sida av slidmynningen. Blåsorna såg vätskefyllda ut och gjorde ont efter ett tag. Åkte till akuten, men de kunde inte säga vad det var. De gjorde herpesprover och det var inte herpes. Det var inte heller kondylon, utan något som de inte kände till. Fick en antibiotikakur och bedövande salva. Blåsorna försvann efter ca 1 vecka. De kom sedan tillbaka efter nåt år, på exakt samma ställen. Jag fick en antibiotikakur igen, och ny svamp på köpet. Fick därefter en 3 månaders intensivkur på Fluconazol, och nu har jag inte sett till några blåsor. Gjorde alltså upprepade herpesprover, men det var inte herpes. Jättekonstigt. Har aldrig fått veta vad det var, men jag funderar på om det kanske är nån typ av "afte". Dvs blåsor som man kan få i munnen när man är lite förkyld.
Oj, konstigt att dom inte visste vad det berodde på.
FIck dock veta att jag har kondylom idag, så vet inte om mina blåsor beror på det eller på svampen, fick
iaf både kondylom och svampinfektion konstaterat :( Hoppas blåsorna försvinner som är i slidmynningen iaf, dom sitter illa till för att kunna badda med vätskan jag fick på recept