• sarass

Vågar inte säga upp mig..

Jag och min sambo flyttade till en stad långt hemifrån då vi ville pröva något nytt. Jag har nu jobbat sen i Mars och ´trivs inte alls. Vi känner inte speciellt många här och båda vill hemöver igen där vi har alla vänner och familjen.
    Jag jobbar på ett väldigt litet företag och törs helt enkelt inte säga upp mig. Jag får dåligt samvete utav att bara tänka på det.. Jag kommer snart att börja söka nytt jobb i hemstaden och hoppas på att få komma hem lagom till Jul (sambon har jobb på g och kommer kanske att flytta innan mig, vilket också känns hemskt men vi kan inte leva på en lön så jag får vänta tills jag fått jobb) . Vid jul har vi högsäsong och det skulle kännas som att ge chefen en käftsmäll om jag skulle säga upp mig då.
    Dom har väldigt höga krav på vem dom tar in som anställd och jag fick gå igenom en lång process innan jag fick jobbet och det är troligtvis det som gör det jobbigt med en ev uppsägning..

Är det fel att ljuga ang varför man säger upp sig? Har nämligen en sjuk svärfar hemma och min sambo vill såklart ha lite närmare hem av den anledningen också menär det fel att säga att det är därför vi flyttar när det bara är en del utav sanningen? Jag mår riktigt dåligt när vi har haft besök utav familjen eller varit hemma för jag vet att jag måste tillbaka till vardagen. Jag älskar mitt yrke men gillar inte alls arbetsplatsen eller att ha så långt till alla:(

• Svar på tråden Vågar inte säga upp mig..
  • Agpreg96

Äh ljug tkr jag. Du förlorar inget på att ljuga :)

• katalysator

Du behöver inte ge någon anledning alls till varför du säger upp dig, men om det lindrar din egen ångest över uppsägningen så tycker jag absolut att du kan säga att ni vill flytta närmare din sjuka svärfar.

• sarass

Tack för tipsen! Uppsägningen har dragit ut på tiden men på tisdag är det dags. Jag har haft semester i 2 veckor och har tänkt på det varje dag.. Nu måste jag verkligen ta tag i det och säga upp mig.
    Min prövotid går ut den 15/10 men jag vill gärna jobba kvar till början av december och jag säger till de nu mest för att dom ska ha tid att hitta en ersättare. Jag håller tummarna att jag får vara kvar dom här två månaderna:)

Svar på tråden Vågar inte säga upp mig..