• Madeleine C

Kan man få positivt graviditetstest 1 vecka innan bim

? Som rubriken lyder. Tacksam för svar

• Svar på tråden Kan man få positivt graviditetstest 1 vecka innan bim
  • gumman2011

Visst kan man det. Beror ju inte på när man ska ha mensen utan när ägget fäster och börjar producera hormoner. Sen har man inte alltid ägglossning när man tror. 14 dagar är bara ett snitt typ.

• oCo

I min andra graviditet plussade jag svagt 7 dagar före BIM, dagen efter (6 dagar före bim) syntes det tydligare. Inget tvivel. Jag testade med billiga stickor av ren nyfikenhet. Graviditeten var planerad. I min tredje graviditet plussade jag väldigt tydligt med ett apotekstest 4-5 dagar före "BIM". Den graviditeten var inte planerad men jag fick en rosa blödning som genast fick mig att misstänka graviditet. Det beror på hormonerna. Bara för att man inte plussar före BIM så betyder det inte att man inte är gravid.

• laluna88

Ja det kan man. Det brås på hur pass tidigt man hade ÄL i den menscykeln...

• Madeleine C

Tack till alla ni som har svarat, jag vet med all säkerhet att jag hade äl 18 Juli. Ska jag vänta då med ett test eller hur hade ni gjort?

• EQ85

jag fick ett tunt streck äl+6. det syntes bättre äl+9. sitter nu på väg in i v 20. så det går

• dixie81

Ja det är möjligt, ägget fäster 7-12 dagar efter att det släppt men såklart finns det variationer. Klart du kan testa nu men jag lovar att är du gravid kommer tester vara positivt om en vecka också och du slipper då analysera testet :)

• TeamCaz

Jag plussade starkt fyra dagar innan bim, så det tror jag absolut att man kan

Jag Älskar Min Fina Familj
  • MissM

jag fick svagt plus idag på BIM -9 så visst kan man! =)

• Tjejen2

Jag är på ÄL 10 nu. Ska jag göra ett gravidtest lite senare  på eftermiddagen eller på kvällen? Jag har två testlagret och två CB grevidtest. CBs Gravidtest tänkta jag köra efter BIM 17 Sep. Vadhade ni gjort? Tycker ni att jag ska spara allt efter den BIM 17 Sep?

ÄL: 3/9 - BIM: 17/9 - Tjejen2 (barn födda - 0007 & 0206)
  • Elmiina
    Tjejen2 skrev 2012-09-12 00:23:32 följande:
    Jag är på ÄL 10 nu. Ska jag göra ett gravidtest lite senare  på eftermiddagen eller på kvällen? Jag har två testlagret och två CB grevidtest. CBs Gravidtest tänkta jag köra efter BIM 17 Sep. Vadhade ni gjort? Tycker ni att jag ska spara allt efter den BIM 17 Sep?
    Har inte du redan startat tio trådar och ställt samma fråga i tio andra trådar!?
  • Spartacus

ja, det hänger ju inte på vilken dag man ahr bim utan hur många dagar man ahr mellan äl och bim
    jag har t ex lång luteal fas, på mellan 17-18 dagar... så visst borde jag kunna se ett positivt tidigare än vid bim, det hänger ju okcså på hurvida man är låghormonare eller inte... 

Svar på tråden Kan man få positivt graviditetstest 1 vecka innan bim